Skoda, subsidiară a Volkswagen AG, intenţionează să intre pe segmentul vehiculelor electrice (EV) accesibile, a anunţat vineri şeful companiei cehe, Klaus Zellmer, transmite DPA.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Noul model complet electric Epiq va costa aproximativ 25.000 euro (27.000 dolari) şi va fi prezentat anul viitor. Designul va fi complet diferit faţă de modelul electric VW ID.2, le-a spus jurnaliştilor Klaus Zellmer. Epiq va avea 4,1 metri lungime şi un portbagaj cu o capacitate de până la 490 litri.

“Este spaţios, dar extrem de compact văzut din afară”, a explicat şeful Skoda.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Şi Stellantis, al treilea producător auto mondial, a prezentat recent noul Citroen e-C3, un vehicul electric low-cost, cu un preţ de pornire de 23.300 euro (24.540 dolari), menit să concureze cu modelele electrice accesibile ale firmele auto din China. Citroen e-C3, care va fi produs în Slovacia, va concura cu Dacia Spring, care este asamblat în China.

Vehiculele electrice (EV) sunt mult mai scumpe decât cele alimentate cu motoare cu combustie internă, iar producătorii auto europeni vor să lanseze modele mai ieftine, încurajaţi de subvenţiile guvernamentale.

Pe fondul sporirii cotei de piaţă a producătorilor din China, Zellner a afirmat: “Suntem pregătiţi pentru competiţie. I-am văzut pe concurenţii niponi venind în Europa, i-am văzut pe cei din Coreea de Sud venind în Europa. Şi acum îi vedem pe concurenţii din China venind în Europa. Îi respectăm. Trebuie doar să fim parte a competiţiei. Despre asta e vorba în cazul Skoda”.

În urmă cu câteva luni, Volkswagen a decis să nu construiască deocamdată o nouă fabrică de baterii pentru EV în Cehia. Zellmer a explicat decizia spunând că procesul de transformare spre e-mobilitate în Europa progresează mai lent decât se estima în ultimii doi ani.

Totuşi, planurile nu au fost complet anulate. “Vom relua discuţiile, dar nu va fi vorba de localitatea Pilsen, vom căuta un alt loc”, a declarat şeful Skoda.

Pe plan global, Skoda a livrat anul trecut 866.800 vehicule, o creştere de 18,5% comparativ cu 2022 – în pofida retragerii de pe piaţa rusă, în urma războiului.

Profitul operaţional al Skodaa urcat de la 628 milioane de euro în 2022 la peste 1,7 miliarde de euro în 2023.