Software Group: Băncile care apelează la digitalizarea procesului de acordare a creditelor reduc timpul de soluționare cu 80%

ocean credit Sursa foto: Ocean Credit

Băncile care utilizează o tehnologie care ajută la digitalizarea procesului de acordare a creditelor au raportat reduceri ale timpului de soluționare cu 80% și au obținut un câștig de 50% în ce privește reducerea costurilor și eficientizarea operațiunilor, potrivit datelor platformei Software Group.

„Piața creditelor bancare din România și-a revenit încetul cu încetul după problemele generate de pandemie, grație unei mai mari flexibilități față de clienți și a unor programe de susținere a investițiilor care au impulsionat acest domeniu. Băncile joacă un rol foarte important, prin susținerea activității economice și facilitarea transformărilor structurale declanșate de pandemie, însă acestea au nevoie, la rândul lor, să-și mențină profitabilitatea și creșterea. Cu toate acestea, în special în ceea ce privește împrumuturile pentru IMM-uri și întreprinderi, deciziile de creditare rămân un proces îndelungat, deoarece în mare parte informațiile sunt colectate manual și evaluate pe parcursul mai multor săptămâni, uneori chiar luni”, transmite compania.

Pentru băncile care acoperă costuri mai mari de depreciere a creditelor din alte părți, aceste costuri reduse de procesare reprezintă o contribuție valoroasă la profitabilitate.
Aceste date detaliate permit totodată băncilor să-și gestioneze portofoliul global de credite într-o manieră mai complexă, având o înțelegere mai profundă legată de concentrarea și expunerea acestora, plus capacitatea de a segmenta datele pentru o analiză mai eficientă. Astfel, industria bancară are noi oportunități de a atrage clienți viabili pentru creditare.

„Această tendință se poate transforma într-o reală oportunitate pentru bănci, atât pentru fluidizarea fluxului de informații și analiză, cât și pentru consolidarea relației cu clienții lor”, subliniază George Robev, business development director Europa și Asia Centrală al Software Group.

Potrivit acestuia, contextul pandemic a accelerat nevoia unei relații cât mai digitalizate între bănci și clienți, inclusiv în zona corporate.

„Acționarii au nevoie din partea băncilor de o creștere a numărului de credite pentru a-și restabili nivelul de randament al acțiunilor, iar de același lucru are nevoie și economia pentru o revenire post-Covid. Căci, deși tendințele sugerează că multe bănci s-ar fi pus la adăpost printr-o creștere a numărului de titluri de stat deținute, cu scopul de a reduce riscurile și de a obține randament mai bun, acest tip de produse asigură, de regulă, profituri mai mici decât împrumuturile din sectorul privat.

Mai mult, cheltuielile curente sau de capital ale guvernului nu pot duce la creșterea PIB-ului și nici la relansarea economică în cazul în care sectorul privat suferă de lipsa finanțărilor prin împrumuturi”, potrivit companiei Software Group.

Sursa foto: Ocean Credit

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *