CNAIR a început amenajarea unui sens giratoriu ,,provizoriu” la intersecția DN 1 Ploiești-Sinaia cu Drumul Județean 720 în zona comunei prahovene Florești. Este o intersecție periculoasă unde se produc accidente grave ca urmare a nerespectării regulilor de prioritate, dar un factor important este sistematizarea intersecției cu bandă pentru viraj la stânga în condițiile traficului aglomerat și a vitezei cu care se circulă pe DN 1 (Drum Național European). La Florești este și Fabrica de anvelope Michelin.
Potrivit Centrului InforTrafic al IGPR, CNAIR amenajează intersecția cu o girație din balize, deși pentru alte intersecții periculoase s-au construit turbogirații sau sunt proiecte pentru pasaje :
,,Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliției Româneinformează că pe DN 1, la kilometrul 80+700 de metri, în zona localității Florești, județul Prahova, se desfășoară lucrări pentru executarea unui sens giratoriu provizoriu. În acest sens, circulația rutieră este restricționată pe banda nr. 2 a sensului de mers București – Brașov, traficul desfășurându-se pe banda nr. 1, prin semnalizarea rutieră temporară. Sfătuim șoferii să reducă viteza în zona lucrărilor, estimându-se că valorile de trafic vor crește în urma restricției, să se asigure foarte bine înainte de schimbarea direcției și să respecte indicațiile semnalizării rutiere instituite.”
Sursa Foto : CNAIR
,,Se continuă lucrările executate pe DN 1, km 80+700, în zona localității Florești, jud. Prahova, în vederea amenajării intersecției cu așternerea mixturii asfaltice. Lucrări executate în regie proprie de către Secția Producție și SDN Ploiești” a transmis joi, 1 februarie 2024 DRDP București.
Pe de altă parte un sens giratoriu provizoriu se construiește rapid (pe lucrări de întreținere nu de investiții) nu are nevoie de multe aprobări, dar poate duce la formarea unor cozi. Un alt avantaj al sensului giratoriu provizoriu este vizibilitatea bună. Față de unele ,,mușuroaie” înalte care împiedică vederea mașinilor din lateral sau a semnlului la intrarea în giratoriu, balizele nu sunt înalte și nu blochează vizibilitatea. Un astfel de sens giratoriu din balize poate funcționa destul de bine dacă are presemnalizare corectă, marcaje/covoare rezonatoare și semnalizarea obligatorie.
DN 1 Păulești :