Sondaj: Consumul de apă îmbuteliată scade în fața celei de la robinet / Crește numărul celor care cred că pot să bea apă direct de la robinet fără să le fie afectată în vreun fel sănătatea

sticle plastic, apa imbuteliata Sursa foto: Pixabay

Scădere considerabilă a numărului românilor care consumă apă îmbuteliată, arată cea mai recentă cercetare de piață realizată de Reveal Marketing Research.

Astfel, în prezent, 45% dintre români aleg să consume cel mai des apă îmbuteliată, comparativ cu 58% în aprilie 2021.

O potențială motivație a acestei schimbări în comportamentul consumatorilor este reprezentată de scumpirile în lanț ale produselor (inclusiv a apei îmbuteliate), aspect ce îi determină pe români să caute activ alternative mai economice, notează autorii studiului. Accesibilitatea prețului este cel mai important criteriu care influențează decizia de cumpărare a apei îmbuteliate, plate (56%) și carbogazoase (50%)

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Dintre cei care consumă apă îmbuteliată, 33% dintre români o preferă pe cea plată, iar 12%, pe cea carbogazoasă.

Restul, aleg apa de la robinet. Dar, în continuare, 1 din 2 români consideră că aceasta nu este complet potabilă dacă nu este filtrată.

Conform datelor studiului Reveal Marketing Reserch, 21% aleg să filtreze apa de la chiuvetă cu ajutorul unui filtru de robinet sau a unei căni filtrante, în timp ce 17% declară că preferă să bea apa de la chiuvetă fără să o filtreze.

Pe de altă parte, procentul celor care consideră că pot bea apă direct de la chiuvetă fără să le fie afectată în vreun fel sănătatea este în creștere de la 30% în 2021, la 38% în 2023. Această atitudine este împărtășită într-o măsură semnificativ mai mare de către persoanele mature de peste 56 de ani (51%).

Care sunt cantitățile preferate de români atunci când cumpără apă îmbuteliată?

Apa plată este nelipsită din dieta zilnică, iar consumatorii preferă să cumpere în cantități mai mari pentru a acoperi necesarul de consum. Astfel că, cei mai mulți dintre români obișnuiesc să cumpere cel mai des ambalaje de 2l (60%) sau 5l (56%), urmate de cele de 1l și 0.5l, ambele înregistrând scoruri de 36%.

Generația Z (18-24 ani) manifestă un interes mult mai ridicat în a cumpăra cantități mai mici de 0,5l (57%) sau 1l (64%), aceasta fiind și categoria de vârstă care preferă în mai mare măsură să aibă o sticlă cu apă când sunt pe drum (88% vs. 67% total eșantion).

Dacă ne referim la categoria apă minerală carbogazoasă, ambalajele de 2l continuă să fie cele populare (65%), acestea fiind preferate într-o măsură semnificativ mai mare de persoanele cu vârste între 45-55 ani (74%). În topul preferințelor urmează sticlele de 1l (30%) și cele de 0.5l (28%).

Prețul este cel mai important criteriu care influențează decizia de cumpărare a apei îmbuteliate.

Dacă în urmă cu doi ani, principalul criteriu pe baza căruia cei mai mulți români alegeau apa îmbuteliată era calitatea percepută a produsului, în contextul actual, marcat de instabilitate economică, românii sunt mai degrabă interesați de prețuri accesibile din partea unor branduri cu care au avut experiențe anterioare pozitive.

Așadar, în cazul apei minerale plate cele mai importante criterii identificate sunt prețul accesibil (56%), mărimea ambalajului (37%), compoziția apei (31%) și experiența anterioară cu brandul (30%).

În cazul apei minerală carbogazoase, în top regăsim prețul accesibil (50%), urmat de experiența anterioară cu brandul (30%), calitatea produsului (29%) și mărimea ambalajului (27%). Pentru cei cu vârste cuprinse între 45–55 ani calitatea produsului este un factor semnificativ mai important comparativ cu total eșantion (37%).

Studiul a înregistrat și cele mai importante atribute când vine vorba de apa imbuteliată. Astfel că, atât în cazul apei minerale plate cât și celei carbogazoase cele mai importante atribute sunt deopotrivă: proveniența dintr-o sursă naturală/ izvor (47%, respectiv 50%), calitatea ridicată a produsului (42%, respectiv 46%) și accesibilitatea prețului (40%, respectiv 43%).

Cele mai des întâlnite momente de consum în ceea ce privește consumul de apă îmbuteliată plată sunt acasă (79%), pe drum (67%) sau la serviciu/școală (67%). Pe de altă parte, apa minerală carbogazoasă este consumată mai degrabă acasă (65%) sau la terase/ restaurante (61%).

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 15-21.03.2022 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban și rural. Mărimea eșantionului a fost de 1005 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1 % la un nivel de încredere de 95%.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Miracol ! Le mai vine mintea la cap ! Chiar mai mult, clorul din cea ‘standard’ ajuta la digestie, prin definitie, si mai curata patogenii microbieni din tine !

    De la intestine putrede vin multe ulcere, cancere si ce pacatosenii mai zac acolo nestingherite, mereu hranite cu ape cu zahar la suprapret, alimentul lor favorit!

    (zaharul fiind cea mai subestimata otrava)

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.