Sondaj Gun Media: Românii sunt mult mai rezervați în achiziții, în urma războiului din Ucraina. Au renunțat la cumpărăturile de impuls

Redacția mart. 25, 2022 0 comentarii
cumparaturi online card foto pexels-karolina-grabowska

Traficul magazinelor online a scăzut între 15% și 25% în perioada 24 februarie-7 martie 2022. Românii sunt mult mai rezervați în achiziții în această perioadă și au renunțat la cumpărăturile de impuls, axându-se pe cele de utilitate, potrivit unor date prezentate de agenția de marketing Gun Media.

În perioada menționată, experții în digital marketing și e-commerce de la Gun Media au constatat o similitudine între comportamentul de achiziție în cazul cumpărăturilor online al consumatorilor români în contextul războiului din Ucraina și comportamentul manifestat la începutul primăverii anului 2020, când a izbucnit pandemia.

În aceeași perioadă, au fost înregistrate creșteri ale interacțiunii și fluxului de subiecte din social media pe subiecte de război, au scăzut volumele de căutare în Google, website-urile au înregistrat trafic mai puțin, iar achizițiile online au scăzut cu până la 15% față de o perioadă normală. Totodată, și rata de conversie și de revenue a scăzut, consecința fiind scăderea rezultatelor din e-commerce.

„Scăderea achizițiilor online de la finalul lunii februarie ne-a făcut să realizăm încă o dată că piața reacționează la orice fel de evenimente externe și că este foarte important să ne adaptăm campaniile la context. Până atunci, începutul de an fusese unul promițător pentru majoritatea magazinelor online din portofoliul Gun Media. Vedeam o creștere medie a numărului de achiziții de aproximativ 25% vs. 2021, unele magazine ajungând și până la 55% creștere a tranzacțiilor online. Această evoluție a depins de nișă, de maturitatea brandului, de consecvența în comunicare și bugetele investite”, susține Robert Trandafir, co-fondator Gun Media.

Potrivit agenției, declanșarea evenimentelor din Ucraina a generat scăderi pe toate nișele. Procentele diferă pe segmente și nișe, fluctuează și în funcție de maturitatea brandului, însă trendul de scădere a fost clar. Astfel, brandurile și-au adaptat comunicarea, iar pe final de martie se văd îmbunătățiri în cifre

În tot acest context, comunicarea a jucat un rol important. Multe branduri au anunțat susținerea față de asociații care veneau în sprijinul refugiaților. Altele au susținut diverse cauze fără să facă public acest lucru.

„La final de martie putem vedea o creștere medie a achizițiilor față de aceeași perioadă a anului trecut de aproximativ 20%. La final de trimestru I, premisele acestui an sunt sunt optimiste. În mod normal piața de e-commerce va continua creșterea în 2022”, a declarat Robert Trandafir, co-fondator Gun Media.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *