Sondaj Horváth: Adoptarea măsurilor de tip „New Work” crește motivația angajaților cu până la 75% și performanța acestora cu 50%

Maria Boldor, Horváth România Sursă foto: Horváth România

Adoptarea unor măsuri de tip „New Work”, ce stimulează autonomia și flexibilitatea, crește motivația angajaților cu până la 75% și performanța acestora cu 50%, potrivit studiului „Viitorul muncii”, realizat de Horváth, în 2024. Acesta subliniază beneficiile abordărilor moderne în organizarea muncii și sugerează angajatorilor să pună un accent mai mare pe dezvoltarea încrederii, în loc de extinderea controlului.

Într-un context global competitiv și în continuă schimbare, eficiența și motivația angajaților devin elemente esențiale pentru a beneficia de succesul pe termen lung. Astfel, companiile pot obține o creștere de productivitate durabilă în cazul în care pun accentul pe autonomie, încredere și colaborare, potrivit unui comunicat de presă.

Mindset-ul angajaților joacă un rol masiv în funcționarea eficientă a companiilor

Printre măsurile cheie analizate în studiu, cele concentrate asupra mindset-ului angajaților s-au dovedit a fi un motor esențial pentru motivație și performanță. De exemplu, lucrul organizat în mod autonom (Self-organized work) este promovat în 79% dintre companiile respondente, iar în acest mod angajații sunt stimulați să își asume responsabilitatea asupra propriilor rezultate.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

În contextul pandemiei Covid-19, flexibilitatea a apărut ca metodă „de nevoie” în organizarea muncii, iar aceasta tinde să se permanentizeze.

De asemenea, a devenit extrem de important ca angajatul să își identifice un scop în munca depusă (Purpose of Work), acesta este un aspect de care se preocupă 74% dintre companii. În acest caz, această formă de conștientizare a scopului activității depuse ajută peste 70% dintre angajați să se simt mai motivați.

Studiul subliniază că dacă compania oferă o viziune asupra misiunii sale și a unor modele de urmat bine definite, aceste lucruri cresc motivația și implicarea angajaților. Odată ce le sunt cunoscute, valorile de bază ale unei companii (Core values), ele devin importante în activitatea de zi cu zi pentru 89% dintre angajați.

Potrivit studiului realizat de Horváth, reiese că platformele de colaborare digitală și metodologiile agile sunt considerate de către respondenți ca având un impact favorabil asupra motivației în rândul angajaților. Totodată, acestea trebuie adaptate la nevoile fiecărei organizații și susținute de o comunicare clară.

O altă tendință notabilă depistată de rezultatele studiului este adoptarea conceptului „T-Shaped People”. Acesta întrunește profesioniști ce au o gamă largă de competențe generale și cu o expertiză aprofundată într-un anumit domeniu. Tipul acesta de angajați sunt esențiali pentru îmbunătățirea performanței echipei prin flexibilitate și colaborare eficientă.

De asemenea, leadership-ul de schimbare (Change Leadership) se remarcă în studiu prin impactul său pozitiv asupra performanței și motivației, în contrast cu rolurile de leadership distribuite, care de multe ori au efecte neclare asupra rezultatelor echipei.

Dilema joburilor remote

„Munca de la distanță, cel mai adesea de acasă, a devenit tot mai larg răspândită în ultimii ani, dar are un dublu efect: pe de o parte, sporește productivitatea, iar pe de alta devine o barieră în calea motivației. Companii din întreaga lume caută să rezolve această dilemă, iar studiul nostru a arătat că monitorizarea excesivă a angajaților și impunerea prezenței la birou sunt contraproductive și pot afecta negativ inovația și performanța angajaților pe termen lung. În schimb, măsurile de tip New Work, implementate corect, promovează încrederea, responsabilitatea și colaborarea, devenind o cale sustenabilă pentru creșterea performanței și dezvoltarea companiei”, consideră Maria Boldor, Partner și Managing Director, Horváth România.

Reglementările ce țin joburile remote și lucrul bazat pe activități (Activity-based working) reprezintă factori importanți în creșterea motivației și performanței ce oferă flexibilitatea necesară pentru un echilibru între viața profesională și cea personală.

Studiul Horváth „The Future of Work”, din 2024 a fost realizat pe baza unui sondaj la care au participat peste 50 de experți HR, din peste 10 industrii, iar peste 50% dintre aceștia ocupă în preent poziții de management.

Horváth este una dintre cele mai importante companii internaționale, independente, de consultanță în management, prezentă și pe piața din România, începând cu anul 2005.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: