Sondaj. Părinții din Portugalia și România susțin cel mai tare ideea ca școlile să fie responsabile pentru dezvoltarea competențelor digitale

copil, tableta, digital Sursa foto: Pixabay

Portugalia și România sunt țările care susțin cel mai mult ideea ca școlile să fie responsabile pentru dezvoltarea competențelor digitale, arată un sondaj al Fundației Vodafone, realizat de IPSOS Germania, pe 10.000 de respondenți, părinți europeni.

Sondajul arată variații mari în ceea ce privește accesul la infrastructură și competențe digitale în școlile din țările europene. Potrivit acestuia, deși părinții sunt optimiști cu privire la potențialul tehnologiei digitale în educație, sunt necesare acțiuni care să asigure constanța resurselor și a infrastructurii pentru a crește oportunitățile de formare a competențelor digitale pentru elevii de pretutindeni din Europa.

Rezultatele sondajului:

  • 85% dintre părinții chestionați cred că perspectivele de carieră ale copilului lor depind în mare măsură de competențele digitale, dar doar trei sferturi (78%) consideră că folosirea instrumentelor digitale precum laptopuri, tablete și table digitale ar putea ajuta copii să învețe la școală.
  •  Accesul la instrumente digitale în școli variază semnificativ între țările europene. Studenții britanici, olandezi și portughezi se bucură de cele mai mari rate de acces (87% – 88%), procentul scăzând la aproximativ 70% pentru studenții maghiari, italieni și greci.
  • În total, puțin peste jumătate dintre școli oferă predare online și doar 59% dintre acestea oferă elevilor un dispozitiv pentru a accesa educația online de acasă. În Italia și Portugalia, doar 2 din 5 elevi au acces la educația online oferită de școlile lor.
  • Aproape trei sferturi dintre părinți (73%) au declarat că ar sprijini stabilirea unor standarde europene pentru predarea competențelor digitale, iar 85% au spus, de asemenea, că alfabetizarea digitală ar trebui să fie un obiectiv cheie de învățare la școală. Susținerea este una puternică în Portugalia, România și Grecia, dar substanțial mai scăzută în Olanda.
  • Portugalia și România sunt țările care susțin cel mai tare ideea ca școlile să fie responsabile pentru dezvoltarea competențelor digitale.

Joakim Reiter, Membru în Consiliul de Administrație al Fundației Vodafone și Chief External & Corporate Affairs Officer la Vodafone Group, a declarat: „Europa se confruntă cu o lipsă semnificativă de competențe și trebuie să stimuleze alfabetizarea digitală a tinerilor dacă dorește să atingă obiectivele Deceniului Digital. În calitate de părinte, înțeleg de ce părinții sprijină profesorii în eforturile lor de a stabili standarde europene pentru predarea competențelor digitale, dar mi se par alarmante diferențele foarte mari de calitate a instrumentelor digitale la care au acces elevi din diferite școli, orașe, regiuni și țări. Programul SkillsUpload Jr al Fundației Vodafone arată că tinerii pot fi ajutați de competențele digitale, motiv pentru care Europa trebuie să acționeze acum pentru a egaliza șansele elevilor.”

Raportul anterior al Fundației Vodafone din octombrie 2022, 21st Century Teachers report, a chestionat 3.000 de profesori din 11 țări europene. Raportul a constatat că 75% dintre profesorii europeni ar prefera să aibă standarde pentru politici și educație digitală pentru a se asigura că elevii lor primesc o educație de înaltă calitate.

Sursa foto: Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *