Lucrările la Drumul de Legătură Timișoara – Autostrada A1 se reiau, oficial, a anunțat marți DRDP Timișoara. Antrepriza de Reparații și Lucrări Cluj (Strabag) este câștigătorul ofertei pentru contractul de Proiectare și Execuție, cu o valoare de peste 235 milioane lei fără TVA. Perioada proiectare și execuție va fi de 12 de luni, iar perioada de garanție a lucrărilor va fi de maximum 84 de luni.
„Astăzi, 20 august, a fost emis ordinul de începere al lucrărilor la drumul de legătură Autostrada A1 Arad – Timișoara – DN 69 și tot astăzi a fost predat constructorului – Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj S.A. – amplasamentul pentru continuarea lucrărilor la acest obiectiv. Cei aproape 10 km ai acestui drum de legătură vor avea profil de drum național, cu patru benzi de circulație. Proiectul cuprinde 2 poduri noi, 6 pasaje și 3 noduri”, a transmis DRPD Timișoara.
Reamintim că primul rezultat al evaluării a fost contestat la CNSC și a urmat altă acțiune în instanță, la Curtea de Apel București.
În februarie 2024, Concurentul Strabag (Antrepriza de Reparații și Lucrări Cluj) a depus o contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor. Firma Drumuri și Poduri Banat a fost înființată în 2011 la Timișoara, a raportat 24 de angajați în 2022 și o cifră de afaceri de 32 milioane lei, potrivit termene.ro. În Asociere este și firma OPR Asfalt care a derulat lucrări pe Drumurile Naționale cu CNAIR și de modernizare pe DJ 691 la Timișoara (CJ Timiș).
În septembrie 2023, stadiul lucrărilor la data rezilierii contractului anterior a fost de aproximativ 25%.
Lungimea noului drum de legătură pentru descărcarea traficului de pe autostrada A1 spre Timișoara, pe conexiunea DN 69 Timișoara – Arad, este de 10,25 km. Drumul va avea două poduri noi, șase pasaje și trei noduri rutiere. Profilul este de Drum Expres, cu parte carosabilă de 2 x 7 metri lățime și 1,5 metri spațiu median pentru separator de sens. Prin realizarea acestui obiectiv se asigură descărcarea traficului rutier de pe Autostrada Arad – Timișoara, cu scopul creșterii mobilității la nivelul infrastructurii rutiere aferente rețelei TEN-T, ce va contribui la promovarea competitivității economice și la îmbunătățirea condițiilor în transportul rutier de mărfuri și călători și la reducerea emisiilor poluante prin eliminarea/reducerea blocajelor de trafic și reducerea duratelor de transport.