Start pentru proiectul noului stadion Dinamo. Compania de Investiții a statului îl construiește pentru club

stadion

Compania Națională de Investiții, aflată în subordonarea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, a lansat în SICAP un contract de 1,02 milioane lei pentru realizarea studiului de fezabilitate a studiului topografic a celui geotehnic și prezentare 3D pentru proiectul „Arenă multifuncțională stadion Clubul Sportiv Dinamo, Șoseaua Ștefan cel Mare 7-9”. Este primul pas în construcția stadionului, ulterior, pe baza concluziilor relevate de aceste studii, se bugetează și se face proiectul tehnic de construcție a obiectivului.

În urmă cu o lună, ministrul de Interne Lucian Bode arăta că statul a predat la cheie CNI proiectul pentru construcția noului stadion Dinamo, care se va ocupa de toate fazele aferente construcției, astfel încât , în 2024, acesta să fie deschis. „…am predat și tema de proiectare, certificatul de urbanism, toate documentele necesare pentru ca CNI să demareze procedura și demolare și de construcție. Noi estimăm că în 2024, noul stadion, cu o capacitate de aproximativ 25.000 de locuri, să fie gata. (…) Aceasta este intenția Companiei Naționale de Investiții, intră minimum 25.000 de locuri”, a spus Lucian Bode.

Fostul comandant al CS Dinamo și legendă a clubului, Elisabeta Lipă, nu a împărtășit optimismul ministrului. Ea s-a declarat mai degrabă sceptică că acest proiect va reuși, pe termen scurt. Lipă a spus că, mai întâi de toate, așteaptă să vadă începerea lucrărilor de demolare ale vechiului stadion.

„… nu cred că se va face până nu văd, vedem ce vremuri trăim. Vedem ce vine peste noi, nu se anunță nimic bun. Costurile sunt enorme. Acest club merită un stadion modern, nu mai zic unde este el poziționat, cu atât mai mult ar trebui să fie făcută această investiție. Avem nevoie și de baze sportive moderne pentru ca sportivii noștri să se antreneze decent și la un nivel la care așteptăm cu toții”, a spus Elisabeta Lipă, prezentă la aniversarea de 74 de ani a clubului Dinamo.

Într-adevăr, măcar în ceea ce privește termenele de realizare, scepticismului Elisabetăi Lipă este justificat. Actualul contract din SICAP are un termen de derulare de trei luni, de la semnarea contractului cu firma câștigătoare. Ofertele se deschid în 26 iulie și presupunând că nu vor exista contestații, contractul se va semna în august, iar predarea studiilor cerute se face la sfârșitul anului. În aceste condiții este greu de crezut că ridicarea contractului de construcție în SICAP și implementarea lui vor dura doar doi ani, pentru ca termenul 2024 pentru deschiderea Dinamo să fie respectat.

În ceea ce privește costurile întregului proiect pentru stadionul Dinamo, în aprilie, fostul director al CNI, Adrian Cefalan, a oferit câteva detalii. Astfel, costurile totale ar urma să fie de circa 100 de milioane de euro, fiind cel mai mare al vreunui stadion din țară, după Arena Națională (233 de milioane de euro).

Demolarea vechiului stadion și ridicarea unuia nou este un proiect care a eșuat în trecut, întrucât stadionul trebuia să fie funcțional, să găzduiască meciuri de fotbal pentru Euro 2020, însă nu a fost realizat nimic.

În 2018, același contract pentru SF, geotehnie și topografie fusese acordat firmei Lucian Simion Arhitectură, care însă nu a putut să-l ducă la îndeplinire pentru că depindea de Planul Urbanistic Zonal ce trebuia depus de CS Dinamo. Conducerea clubului nu a făcut atunci acest lucru, au fost mai multe neînțelegeri cu privire la regimul juridic al terenului de sub stadion și cine îl administrează iar, între timp, Dinamo a schimbat mai mulți patroni, de la Robert Negoiță (fratele primarului din Sectorul 3 București, Ionuț Negoiță), până în present, când este incert cine conduce clubul. Până la urmă, echipa de fotbal a ajuns în stare de cvasifaliment și a retrogradat, în premieră, în eșalonul second al campionatului românesc.

Proiectul din 2018 prevedea o capacitate de doar 18.000 de locuri, arena urma să beneficieze de un teren de fotbal, cu o lungime de 105 m și o lățime de 68 m, prevăzut cu gazon natural ranforsat sintetic, dotat cu degivrare și drenaj, spații pentru echipe și oficiali (vestiare pentru sportivi și arbitri), spații pentru mass-media (boxă, sală de conferințe, zonă de flash interviu etc.), locuri dedicate persoanelor cu dizabilități, spații de cazare pentru sportivi, un muzeu al clubului sportiv, spații administrative și spații dedicate publicului (magazine, zonă food).

Sursa foto: Pexels

Comentarii

  1. Un stadion inutil care nu va putea aduce performanță!
    Daca muribunda CNI se apuca sa puna asfalt pe DJ 101i acum 7 ani azi era o varianta ocolitoare la DN 1.
    Dar facem stadioane ca poporul sta in coadă pe Autostrada Comarnic!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *