Administrația președintelui american Joe Biden este pregătită să mai relaxeze cerințele anuale propuse până în 2030 din planul său de amploare de reducere agresivă a emisiilor de gaze de eșapament și de accelerare a vânzărilor de vehicule electrice, au declarat duminică două surse pentru Reuters.
Producătorii auto și sindicatul United Auto Workers au cerut administrației Biden să relaxeze și creșterea propusă a vânzărilor de vehicule electrice. Aceștia spun că tehnologia mașinilor electrice este încă prea costisitoare pentru mulți consumatori obișnuiți din SUA și că este nevoie de mai mult timp pentru a dezvolta infrastructura de încărcare.
În aprilie 2023, Agenția pentru Protecția Mediului (EPA) a propus în aprilie 2023 să solicite o reducere de 56% a emisiilor noilor vehicule până în 2032. Conform propunerii inițiale a EPA, care acoperea perioada 2027-2032, se aștepta ca producătorii de automobile să urmărească ca vehiculele electrice să constituie 60% din producția lor de vehicule noi până în 2030 și 67% până în 2032 pentru a respecta cerințele mai stricte privind emisiile.
În conformitate cu regulamentul final revizuit, care ar urma să fie făcut public luna viitoare, EPA va încetini ritmul de îndeplinire a cerințelor anuale propuse privind emisiile până în 2030. Se așteaptă ca noul ritm să ducă la faptul că vehiculele electrice să reprezinte mai puțin de 60% din totalul vehiculelor produse până în 2030, au declarat sursele.
Sindicatul UAW, care l-a susținut pe Biden în ianuarie, chiar dacă republicanul Donald Trump susține că normele lui Biden privind vehiculele amenință locurile de muncă din sectorul auto, spune că propunerea EPA ar trebui revizuită pentru a crește rigurozitatea “mai treptat” și să aibă loc pe o “perioadă mai mare de timp”.
Alliance for Automotive Innovation (AAI), un grup comercial care reprezintă producătorii auto General Motors, Ford Motor, Stellantis , Toyota , Volkswagen și alțoo, a calificat anul trecut propunerea inițială a EPA drept “nici rezonabilă, nici realizabilă” și a îndemnat la “adoptarea unor cerințe de 40 până la 50% (vehicule electrice, electrice plug-in și cu combustibil) în 2030”. Vehiculele electrice reprezentau aproximativ 8% din vânzări în 2023.
Directorul general al AAI, John Bozzella, a declarat că următorii câțiva ani sunt critici pentru piața EV.
“Oferiți pieței și lanțurilor de aprovizionare o șansă de a recupera decalajul, mențineți capacitatea clientului de a alege, lăsați mai multe încărcări publice să fie puse în funcțiune, lăsați creditele industriale și Legea privind reducerea inflației să-și facă treaba și să aibă un impact asupra schimbării industriale”, a spus Bozzella.
Un purtător de cuvânt al EPA a declarat că propunerea rămâne în curs de revizuire între agenții și că intenționează să finalizeze o normă care să fie “ușor de realizat, să asigure reduceri ale poluării periculoase a aerului și a climei și să asigure beneficii economice”.
Consilierul pentru climă al Casei Albe, Ali Zaidi, care a purtat discuții cu producătorii de automobile cu privire la normele privind țevile de eșapament, a declarat că Statele Unite “valorifică puterea investițiilor și a standardelor inteligente pentru a se asigura că lucrătorii americani vor conduce, nu vor urma, sectorul auto mondial”.
Alliance for Automotive Innovation s-a întâlnit săptămâna trecută cu Casa Albă și EPA pentru a discuta propunerea, în timp ce oficialii Tesla au avut o întâlnire separată la Casa Albă pe 9 februarie.
Șeful Volkswagen of America, Pablo Di Si, a declarat pentru Reuters la începutul acestei luni că “guvernul a fost receptiv în a ne asculta… Sper că vom vedea unele modificări”.