Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu și șeful Companiei de Drumuri Cristian Pistol au promis 100 de kilometri de Autostradă și Drum Expres inaugurați în 2023, dar o statistică oficială pe care a publicat-o Institutul Național de Statistică (INS) arată că, la sfârșitul anului trecut, CNAIR încă mai avea 18 de kilometri de „drumuri naționale de pământ”. Din graficul prezentat de INS reiese că „rușinea” de 18 kilometri este rostogolită din 2019, prin urmare în ultimii 4 ani CNAIR nu a reușit să repare și să asfalteze cei 18 kilometri de cale rutieră de secol XX pentru care percepe și taxă de drum (rovinietă). Statistica oficială a INS arată că, în 2017 și 2018, erau doar 13 kilometri de drumuri naționale din pământ, conform datelor pe care le-a consultat Economedia (datele oficiale INS, aici). Deci, în loc să scadă, rețeaua CNAIR de pământ a crescut.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

La o lungime totală de 16.813 kilometri de Drumuri Naționale la sfârșitul anului 2022, 18 kilometri fără asfalt nu par mulți, dar, pentru o țară a Uniunii Europene, și un metru de Drum Național din pământ nu poate fi decât o oglindă a infrastructurii românești. La cei 18 kilometri de drum de pământ se adaugă în 2022 și alți 112 kilometri de Drum Pietruit, cu 25 km mai puțin față de 2021.

,„Din lungimea drumurilor naţionale, 6.197 km (35,2%) erau drumuri europene, 949 km (5,4%) autostrăzi, iar din punctul de vedere al numărului de benzi de circulație, 2.064 km (11,7%) erau drumuri cu 4 benzi, 308 km (1,8%) drumuri cu 3 benzi şi 35 km (0,2%) drumuri cu 6 benzi”, arată statistica INS. Datele oficiale CNAIR arată că rețeaua de drumuri de mare viteză (Autostrăzi și Drumuri Expres) are 991 kilometri, 950 km autostradă și 41 kilometri Drum Expres (Lotul 2 Craiova – Pitești).

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

De ce (încă) mai sunt „ulițe” naționale din pământ ?

Trebuie spus că cei 18 kilometri de Drum Național din pământ (tehnic fără îmbrăcăminte asfaltică) nu sunt pe rețeaua de Drumuri Naționale Europene (DE) sau Naționale principale, ci sunt drumuri secundare pe care AND și CNADNR (denumirile vechi ale CNAIR) le-au preluat (la presiune politică) de la Consiliile Județene pentru a fi modernizate. Câteva exemple în acest sens: DN 7D Curtea de Argeș – Brezoi în Argeș și Vâlcea, prin Tara Loviștei, șosea impracticabilă pentru mașini fără gardă la sol mai mare (preluat parțial de CJ Vâlcea), DN 2 L Soveja – Lepșa în Vrancea și DN 2 N (șoseaua cu poduri în proptele despre care Economedia a scris aici).

DN 13 E Zagon – Barcani, șosea neasfaltată (jud. Covasna):

Există exemple de lucrări de asfaltare de mântuială: DN 24 C Manoleasa – Rădăuți Prut, drum de pământ asfaltat în 2018 pe care au apărut gropi la doar câteva luni.

DN 2 L Soveja – Lepșa, reparații DRDP Buzău în jud. Vrancea, aprilie 2023: