Statul ar putea să-și lanseze în 2024 propriul brand de apă îmbuteliată, prin Societatea Apelor Minerale

sticle plastic, apa imbuteliata Sursa foto: Pixabay

Societatea Națională a Apelor Minerale, companie de stat aflată în subordinea Ministerului Economiei, ar putea ieși pe piață, în 2024, cu o marcă proprie de apă îmbuteliată, ceea ce ar face ca statul să aibă o apă – brand național pe rafturile magazinelor. Afirmația îi aparține directorului SNAM, Alin Udriște, și a fost făcută în cadrul Environmental & Sustainability Summit 2023, organizat de Business Review.

”Ne dorim să dezvoltăm o capacitate de îmbuteliere și să devenim producători de apă, fără să-i concurăm neaparat pe actualii noștri clienți, cărora le vindem deja apă. Suntem la 80% cu acest proiect, ne mai trebuie două aprobări. Această capacitate de îmbuteliere este cerută de acționarul unic, Ministerul Economiei, prin contractul de mandat acordat directorului general – mie”, a spus Udriște. Potrivit acestuia, studiul de fezabilitate realizat pentru acest proiect a evidențiat că este mai oportună achiziția unei facilități deja existente de îmbuteliere, care să aibă și un număr oarecare de clienți, decât dezvoltarea de la 0 a uneia. Motivele sunt atât financiare, cât și de logistică.

Nu există încă o denumire de brand aleasă pentru viitoarea apă a statului, dar Udriște a sugerat că ar putea fi cumva legată de Dacia, pentru a sublinia apartenența la spațiul carpato-danubian. Cât despre desfacerea în piață a produsului, această apă ar putea intra în lanțurile de retail, dar ar putea merge și la export. ”Noi, ca stat, avem atașați comerciali în multe din țările lumii, multe dintre acestea cu probleme serioase în procurarea de apă pentru băut. Ar putea promova apa noastră pentru livări la export. Apoi, să nu uităm că avem război la graniță. Apa este resursă strategică declarată ca atare de CSAT. Trebuie să avem o capacitate la care să apelezi de urgență în caz de ceva nedorit”, a mai arătat directorul SNAM.

Analize Economedia

Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice

SNAM este deținută integral de statul român, prin Ministerul Economiei. Societatea este singurul furnizor autorizat de apă minerală către îmbuteliatorii din România, dar controlează și o parte din resursele din zona apelor minerale din stațiunile balneoclimaterice. Pentru apa furnizată, SNAM percepe un tarif fix și plătește, mai departe, redevența percepută de stat. Din diferență, SNAM trebuie să întrețină izvoarele și să exploreze, atunci când e cazul, după noi surse. Tot SNAM realizează analizele fizico-chimice ale apei minerale. În prezent, societatea exploatează doar 45% din volumul izvoarelor disponibile în România.Țara noastră este, din acest punct de vedere – izvoarele disponibile, una dintre marile forțe mondiale, însă problema este că nu există suficienți clienți pentru capacitățile pe care le avem. Circa 20 de izvoare nu sunt exploatate deloc, în acest moment. Pentru acestea, SNAM încearcă să găsească clienți.

Piata apelor imbuteliate are o valoare de circa 1 miliard euro. Cei mai mari jucatori sunt Borsec, Dorna, Aqua Carpatica, Zizin si Bucovina.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. …in sfarsit , o veste constructiva in tara asta …Bravo ! …referitor la denumire este benefic sa alegeti in sensul propus de dvs,, dar nu Dacia ca este consacrata la automobilul deja denumit altfel si nu se incadreaza in schema memotehnica a populatiei …dar Dochia, GET ,Sarmizegetusa, ( SARMIZE-GET-USA ), Euxin , Valahia, sunt pe deplin justificate scopului comercial! Felicitari si succes , domnule Alin Udriste !

  2. Felicitari, d-le Alin Udriste ! Speram ca totul sa nu ramana la stadiul de intentie si sa se transpuna intr-un proiect. Apa imbuteliata nu are cum sa nu fie profitabila cand incalzirea a atins limite maxime si sunt zone in lume ce sufera si sunt dependente de apa. Trebuie acum in al XX-lea ceas, sa ne desteptam si sa speram ca SNAM nu va fi privatizata dupa exemplul Petrom. Profitul trebuie sa ramana Romaniei si romanilor. Daca vine un asa zis investitor care are doar pierdere din cheltuielile cu marcile pe care i le impune firma mama, si tot profitul este astfel exportat, devenim cum suntem si in prezent, doar o colonie sau o vaca buna de muls pentru altii.

  3. O inițiativă excelentă ! Dar…acționați mai repede, nu stați pe gânduri și nu cedați celor care vă vor pune bețe în roate !

  4. Cum nascoceste un comunist o idee, cum sar pupatorii de fund…pai daca va doreati atata controlul statului, de ce l-ati mai dat jos pe Ceausescu? Si apoi Ministerul Economiei este pe nedrept gestionarul acestor ape, ele trebuia sa apartina Apelor Romane, dar in tara securistilor multe minuni de petrec…

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.