Stellantis, acord pentru dezvoltarea bateriilor solid state cu Factorial, dar și temeri de costuri în creștere cu 50% a producției de mașini electrice

fiat

Stellantis și Factorial Energy au semnat un acord de dezvoltare comună pentru a promova tehnologia de înaltă tensiune a bateriilor cu stare solidă de tracțiune de la Factorial. Acordul include și o investiție strategică a Stellantis, devenit în noiembrie liderul pieței auto europene.

„Investiția noastră în Factorial și în alți parteneri de baterie foarte recunoscuți măresc viteza și agilitatea necesare pentru a oferi tehnologie de ultimă oră pentru portofoliul nostru de vehicule electrice”, a declarat CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares. „Inițiative ca acestea vor genera un timp mai rapid de lansare pe piață și o tranziție mai rentabilă la tehnologia solid-state.”

Factorial a dezvoltat o tehnologie revoluționară a bateriilor stare solidă care abordează probleme cheie care împiedică adoptarea pe scară largă de către consumatori a vehiculelor electrice: autonomie și siguranță.

„Este o mare onoare să partener cu Stellantis, un jucător de top în mobilitatea globală, care are unele dintre cele mai emblematice mărci de automobile din lume”, a declarat Siyu Huang, co-fondator și CEO al Factorial Energy. „Este o oportunitate incredibilă pentru noi de a promova adoptarea tehnologiei noastre curate, eficiente și sigure pentru bateriile cu stare solidă pe piața de masă.”

Stellantis are ca obiectiv intrarea pe piață a primei tehnologii competitive a bateriilor cu stare solidă până în 2026.

Dar, Carlos Tavares, a averizat că presiunea externă asupra producătorilor de automobile pentru a accelera trecerea la vehicule electrice amenință potențial locurile de muncă și calitatea vehiculelor, deoarece producătorii se luptă să gestioneze costurile mai mari ale construcției de vehicule electrice.

Guvernele și investitorii doresc ca producătorii de mașini să accelereze tranziția la vehiculele electrice, dar costurile sunt „dincolo de limitele” a ceea ce poate susține industria auto, a spus Tavares pentru Reuters.

„Ceea ce s-a decis este să se impună industriei de automobile, aduce 50% costuri suplimentare față de un vehicul convențional”, a spus el. „Nu putem transfera 50% dintre costurile suplimentare către consumatorul final, deoarece majoritatea clasei de mijloc nu va putea plăti”.

Producătorii de automobile ar putea percepe prețuri mai mari și ar putea vinde mai puține mașini sau ar putea accepta marje de profit mai mici, a spus Tavares. Ambele căi duc la reduceri. Liderii sindicali din Europa și America de Nord au avertizat, însă, că zeci de mii de locuri de muncă ar putea fi pierdute.

De altfel, și Volkswagen a avertizat că doar fabricile europene de celule de baterii și asigurarea materiilor prime vitale plănuite de companie vor costa până la 30 de miliarde de euro.

Sursa foto: Stellantis

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *