Stellantis, care deține, printre altele, mărcile Peugeot, Citroen, Fiat sau Jeep, a anunțat că marja profitului său operațional ajustat a urcat la 11,8% în anul de debut, peste ținta de aproximativ 10%, datorită sinergiilor din grup, care a generat beneficii de aproximativ 3,2 miliarde de euro.
„Rezultatele record demonstrează că Stellantis este bine poziționat pentru a oferi performanțe puternice, chiar și în mediile de piață cele mai incerte”, a declarat directorul executiv Carlos Tavares, citat de Reuters.
Tavares va prezenta săptămâna viitoare planul de afaceri detaliat al grupului, la puțin peste un an după ce Stellantis a fost creat prin fuziunea dintre Fiat Chrysler (FCA) și Peugeot Citroen (PSA).
Directorul financiar Richard Palmer a declarat că sinergiile grupul a atins deja 80% din ținta de economisire a costurilor de 5 miliarde de euro până în 2024.
El a spus că inflația de pe piața materiilor prime va rămâne o problemă pentru întreaga industrie în acest an, în timp ce deficitul de semiconductori, care a costat grupul în jur de 20% din producția planificată în 2021, a atins vârful în al treilea trimestru al anului trecut.
El a adăugat că Stellantis nu are nicio expunere directă semnificativă în Rusia, care este afectată de sancțiunile economice internaționale din cauza faptului că aintrat cu armata în regiunile de est ale Ucrainei.
„Avem flexibilitate în producție”, a spus Palmer. „Suntem încrezători că putem gestiona criza din Rusia”.
Grupul, care a generat anul trecut un cash flow de peste 6 miliarde de euro, și-a propus să plătească 3,3 miliarde de euro în dividende ordinare, egale cu 1,05 euro pe acțiune.
Tavares a conceput până acum o strategie de electrificare de 30 de miliarde de euro și a format alianțe cu Amazon și Foxconn pentru a accelera dezvoltarea de software și semiconductori pentru viitoarele vehicule conectate.
El a întocmit, de asemenea, planuri pentru cinci fabrici de baterii și a întrerupt acordurile cu sindicatele pentru a-și eficientiza în continuare operațiunile europene – evitând potențiale conflicte de muncă și împingând marja de profit operațional a companiei până la aproximativ 10%.