Stellantis și LG Energy Solution au încheiat un memorandum de înțelegere pentru a forma o societate mixtă pentru a produce celule și module pentru baterii pentru America de Nord.
Părțile intenționează ca întreprinderea comună să înființeze o nouă instalație de fabricare a bateriilor care va contribui la obiectivul Stellantis de a realiza mai mult de 40% din vânzările sale în SUA, compuse din vehicule electrificate până în 2030. Destinat să înceapă până în primul trimestru al anului 2024, fabrica își propune să aibă o capacitate anuală de producție de 40 gigawatt-oră.
Bateriile produse la noua fabrica vor fi furnizate uzinelor de asamblare Stellantis din SUA, Canada și Mexic pentru instalarea în vehicule electrice de generația următoare, de la hibrizi conectabili la vehicule electrice cu baterie completă, care vor fi vândute sub familia Stellantis. mărci.
„Anunțul de astăzi este o dovadă suplimentară a faptului că implementăm harta rutieră de electrificare agresivă și că respectăm angajamentele pe care ni le-am luat în cadrul evenimentului Zilei EV din iulie”, a declarat Carlos Tavares, CEO Stellantis. „Cu aceasta, am stabilit acum următoarea„ gigafactorie ”care va veni în portofoliul Stellantis pentru a ne ajuta să atingem o capacitate minimă totală de 260 gigawatt-oră până în 2030. Vreau să mulțumesc cu căldură fiecărei persoane implicate în acest proiect strategic. Împreună, vom conduce industria cu eficiențe de referință și vom livra vehicule electrificate care aprind pasiunea.”
Parteneriatul dintre cele două companii de vehicule electrificate datează din 2014 când LG Energy Solution (pe atunci LG Chem) a fost selectată de Stellantis (pe atunci Fiat Chrysler Automobiles) pentru a furniza sistemul de baterii litiu-ion și comenzile pentru Chrysler Pacifica Hybrid, primul monovolum electrificat din industrie. Cu acest anunț, cele două companii caută să își consolideze și mai mult parteneriatul și să continue să își valorifice punctele forte.
Stellantis intenționează să investească peste 30 de miliarde de euro până în 2025 în electrificare și dezvoltare de software, urmărind în același timp să fie cu 30% mai eficientă decât industria în ceea ce privește cheltuielile totale Capex și R&D comparativ cu veniturile.
Amplasamentul noii facilități este în prezent în curs de stabilire, iar startul construcției este de așteptat să aibă loc în al doilea trimestru al anului 2022.
Tranzacția face obiectul unui acord privind documentația definitivă și condițiile de închidere obișnuite, inclusiv aprobările de reglementare.