Stellantis va începe în septembrie să vândă mașini electrice de la partenerul chinez Leapmotor în Europa, inclusiv în România

stellantis Sursa foto: Stellantis

Stellantis va începe în septembrie să vândă vehicule electrice (EV) de la partenerul său chinez Leapmotor în nouă ţări europene, inclusiv România, pentru a extinde oferta sa de maşini accesibile, a anunţat marţi directorul general al grupului franco-italian, Carlos Tavares, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.

Folosind canalele de distribuţie ale Stellantis, lansarea va începe în Europa: Franţa, Italia, Germania, Ţările de Jos, Spania, Portugalia, Belgia, Grecia şi România.

Vânzările societăţii mixte Stellantis-Leapmotor vor fi extinse, începând din trimestrul patru din 2024, spre America de Sud, Orientul Mijlociu, Africa şi India-Asia Pacific, a declarat Tavares la Hangzhou, China, unde este sediul Leapmotor.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Societatea mixtă, numită Leapmotor International, unde Stellantis deţine o participaţie de 51%, are ca obiectiv vânzarea de vehicule electrice Leapmotor dincolo de China şi de asemenea producerea lor în afara statului asiatic, în fabricile Stellantis.

Anul trecut, grupul franco-italian a achiziţionat o participaţie de 21% în Leapmotor, într-o tranzacţie de 1,6 miliarde de dolari.

Prin societatea mixtă, Stellantis are drepturi exclusive de a construi, exporta şi vinde produsele Leapmotor în afara Chinei, primul astfel de contract al unui producător auto occidental important, într-un moment în care companii auto din China, inclusiv BYD, Chery şi Dongfeng, anunţă sau evaluează noi fabrici în Europa.

Tavares şi şeful Leapmotor, Zhu Jiangming, nu au furnizat detalii privind locul unde ar putea fi produse vehiculele electrice Leapmotor în Europa.

Orice decizie legată de producţie se va baza pe evaluări de cost şi calitate, iar uzina Tychy a Stellantis din Polonia ar putea reprezenta o posibilitate, a declarat Tavares.

Anterior, presa anunţase că Stellantis ia în considerare complexul Mirafiori din Torino, Italia, ca bază pentru producţia europeană a Leapmotor.

Stellantis, al patrulea producător auto mondial, a fost înfiinţat în 2021, în urma fuziunii dintre grupul francez PSA şi cel italiano-american Fiat Chrysler, şi regrupează sub aceeaşi umbrelă mărci precum Fiat, PSA, Chrysler, Jeep, Citroen şi Alfa Romeo.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: