Stellantis va începe în septembrie să vândă vehicule electrice (EV) de la partenerul său chinez Leapmotor în nouă ţări europene, inclusiv România, pentru a extinde oferta sa de maşini accesibile, a anunţat marţi directorul general al grupului franco-italian, Carlos Tavares, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Folosind canalele de distribuţie ale Stellantis, lansarea va începe în Europa: Franţa, Italia, Germania, Ţările de Jos, Spania, Portugalia, Belgia, Grecia şi România.

Vânzările societăţii mixte Stellantis-Leapmotor vor fi extinse, începând din trimestrul patru din 2024, spre America de Sud, Orientul Mijlociu, Africa şi India-Asia Pacific, a declarat Tavares la Hangzhou, China, unde este sediul Leapmotor.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Societatea mixtă, numită Leapmotor International, unde Stellantis deţine o participaţie de 51%, are ca obiectiv vânzarea de vehicule electrice Leapmotor dincolo de China şi de asemenea producerea lor în afara statului asiatic, în fabricile Stellantis.

Anul trecut, grupul franco-italian a achiziţionat o participaţie de 21% în Leapmotor, într-o tranzacţie de 1,6 miliarde de dolari.

Prin societatea mixtă, Stellantis are drepturi exclusive de a construi, exporta şi vinde produsele Leapmotor în afara Chinei, primul astfel de contract al unui producător auto occidental important, într-un moment în care companii auto din China, inclusiv BYD, Chery şi Dongfeng, anunţă sau evaluează noi fabrici în Europa.

Tavares şi şeful Leapmotor, Zhu Jiangming, nu au furnizat detalii privind locul unde ar putea fi produse vehiculele electrice Leapmotor în Europa.

Orice decizie legată de producţie se va baza pe evaluări de cost şi calitate, iar uzina Tychy a Stellantis din Polonia ar putea reprezenta o posibilitate, a declarat Tavares.

Anterior, presa anunţase că Stellantis ia în considerare complexul Mirafiori din Torino, Italia, ca bază pentru producţia europeană a Leapmotor.

Stellantis, al patrulea producător auto mondial, a fost înfiinţat în 2021, în urma fuziunii dintre grupul francez PSA şi cel italiano-american Fiat Chrysler, şi regrupează sub aceeaşi umbrelă mărci precum Fiat, PSA, Chrysler, Jeep, Citroen şi Alfa Romeo.