Conform unui studiu, americanii aproape 5 zile pe an doar pentru a găsi ceva de urmărit pe Netflix și YouTube, scrie Fortune.
Un sondaj realizat pe 2 000 de abonați americani la servicii de streaming a arătat că o persoană petrece în medie 110 ore pe an navigând prin serviciile de streaming, străduindu-se să găsească ceva ce merită vizionat – o reamintire clară a dilemei „prea mult conținut, prea puțin timp”.
Comandat de UserTesting și realizat de Talker Research, studiul a arătat că una din cinci persoane crede că este mai greu să găsească ceva de vizionat astăzi decât acum 10 ani. Potrivit acestora, cauza principală provine din faptul că sunt copleșiți de prea mult conținut.
Mulți s-au luptat cu bibliotecile de conținut mai mari (41%) și cu sentimentul că se produce prea mult conținut original (26%).
Și, deși 75% apreciază faptul că algoritmii serviciilor de streaming le servesc recomandări exacte, 51% au recunoscut că și cantitatea de conținut recomandată este copleșitoare, explicând că vor să vadă tot ce li se recomandă.
Aproape jumătate (48%) nu mai au cablu tradițional. Iar cei care aleg platformele de streaming o fac pentru că le place varietatea (43%) și pentru că emisiunile pe care doresc să le urmărească nu se regăsesc pe cablu (34%).
Cu toate acestea, oamenii sunt în general nemulțumiți de actualele servicii de streaming disponibile. De fapt, 51% ar prefera să aibă mai multe opțiuni de servicii de streaming – chiar dacă aceste opțiuni ar include reclame.
Atunci când au fost întrebați cum ar arăta platforma de streaming „visată” de ei, principalele caracteristici au inclus canale și rețele premium fără costuri suplimentare (40%) și o interfață ușor de navigat (39%).
În plus, 52% au afirmat că interfața cu utilizatorul a unei platforme joacă un rol masiv sau semnificativ în decizia lor de a se abona.
Persoana medie a spus că toate cele de mai sus ar trebui să fie disponibile pentru nu mai mult de 46 de dolari pe lună – deși 11% au recunoscut că ar fi dispuși să plătească peste 100 de dolari pe lună pentru serviciu.
„Peisajul de streaming a evoluat de la rezolvarea problemei accesului la conținut la crearea unei noi provocări de descoperire a conținutului”, a declarat Bobby Meixner, Senior Director of Industry Solutions la UserTesting. „Studiul nostru arată că, în ciuda algoritmilor avansați de recomandare, telespectatorii petrec aproape cinci zile întregi în fiecare an doar încercând să decidă la ce să se uite – timp care ar putea fi petrecut bucurându-se efectiv de conținut.”
Studiul a constatat, de asemenea, o serie de frustrări întâmpinate de abonații la streaming.
Un procent substanțial de 79% și-au exprimat frustrarea cu privire la faptul că serviciile de streaming solicită taxe de abonament suplimentare pentru anumite tipuri de conținut.
Atunci când se confruntă cu aceste taxe suplimentare, este puțin probabil ca majoritatea (59%) să plătească și, în schimb, să caute conținut pe o altă platformă la care sunt abonați (73%), să renunțe și să se uite la altceva (77%) sau să se gândească să își anuleze complet abonamentul (37%). Aproape unul din cinci (19%) s-ar înscrie pentru o încercare gratuită a unei platforme pentru a găsi o emisiune pe care dorește să o urmărească.
Respondenții au arătat, de asemenea, nemulțumire față de platformele care retrag emisiunile fără un anunț prealabil, ceea ce are un impact direct asupra loialității.
În ultimul an, 69% dintre aceștia au deschis cel puțin o dată un serviciu de streaming pentru a constata că emisiunea pe care o căutau nu mai există.
Patruzeci și patru la sută dintre aceștia au declarat că, probabil, și-ar anula abonamentul la un serviciu de streaming și s-ar abona la unul nou doar pentru a continua să urmărească o emisiune preferată, iar 56% ar anula abonamentul imediat ce ar termina de urmărit emisiunea respectivă.
Dar la anulare, aproape un sfert (23%) au întâmpinat dificultăți, susținând că le este greu să găsească opțiunea de anulare pe site-ul platformei (39%) sau că procesul de anulare a fost prea complicat, cu mai mulți pași (36%).
„Observăm o schimbare fundamentală în modul în care platformele de streaming trebuie să abordeze experiența utilizatorului”, a continuat Bobby Meixner. „În condițiile în care 52% dintre abonați spun că designul interfeței are un impact semnificativ asupra deciziilor lor de abonare, iar 79% sunt frustrați de taxele ascunse, serviciile de streaming trebuie să echilibreze abundența de conținut cu accesibilitatea și transparența pentru a menține loialitatea abonaților.”