STUDIU Care este cel mai popular tip de caroserie la mașinile second hand vândute în România? Procentajul de SUV-uri este în creștere

masini, automobile, parcare Foto: Primarie Sector 6

Diferite tipuri de caroserie reflectă nevoi diferite. Unii șoferi preferă hatchback-urile mici, în timp ce alții optează pentru variante mai încăpătoare cum ar fi break-urile sau SUV-uri. Cercetările efectuate în România de către compania de date auto carVertical arată că românii preferă sedan-urile și SUV-urile în detrimentul coupe-urilor și decapotabilelor.

Procentajul de SUV-uri este în creștere

În timp ce sedanul este cel mai popular tip de caroserie din România (reprezentând 25,2% din toate verificările istorice auto efectuate în 2023 pe platforma carVertical), ponderea a scăzut de la 28,9% cât era în 2022.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Popularitatea SUV-urilor a crescut de la 20,1% anul trecut la 23,2% anul acesta, devenind al doilea cel mai popular tip de mașină.

În timp ce break-urile sunt pe locul trei ca popularitate în România și acestea au înregistrat o scădere de la 25,6% în 2022 la 22,8% în 2023. Între timp, ponderea monovolumelor a înregistrat o creștere semnificativă.

„Anul acesta, în România aproape fiecare a patra verificare a istoricului unui vehicul a fost pentru un SUV. Este o tendință globală: break-urile și sedan-urile devin mai puțin căutate, în timp ce popularitatea SUV-urilor și MPV-urilor este în creștere pe piața mașinilor second-hand”, spune Matas Buzelis expert auto din cadrul carVertical.

Decapotabilele și coupe-urile sunt cel mai puțin populare tipuri de mașini

Decapotabila este cel mai puțin popular tip de caroserie, cu o cotă de căutare de doar 0,7%, în scădere față de anul precedent când atingea cota de 0,9%.

Coupe-urile se numără și ele printre cele mai puțin dorite mașini din România, chiar dacă ponderea lor a crescut de la 1,1% la 1,5%. Deși MPV-urile au crescut ceva în popularitate, ponderea lor este de numai 5,3% (în creștere de la 2,3% în anul precedent).

Break-urile și sedan-urile au înregistrat cea mai puternică scădere față de anul trecut pierzând 2,9% și respectiv 3,7%.

„Poate că principalul motiv pentru care șoferii se îndepărtează ușor ușor de mașinile sedan este că nu sunt practice pentru cei care fac naveta în oraș. Un sedan este totuți o mașină de dimensiuni destul de mari dar care vine cu compartimente mici de bagaje când o comparăm cu un crossover, de exemplu. Această combinație nu este ideală pentru uzul de zi cu zi. De asemenea, break-urile au devenit mai puțin populare în România precum și în alte piețe europene”, explică Buzelis.

Potrivit domnului Buzelis, nu contează ce tip de mașină aleg cumpărătorii atâta timp cât nu sar peste nici un pas al procesului de cumpărare, inclusiv efectuarea unui test drive, verificarea stării fizice a mașinii într-un atelier auto, plus verificarea istoricului auto. Rapoartele care vă prezintă istoricul auto pot să dezvăluie daune din trecutul vehiculului și kilometraje care au fost date înapoi, ajutând astfel la eliminarea rapidă a variantelor proaste înainte de a investi timp și bani în verificări fizice sau test drive.

Sursa: CarVertical

Nota: Articol susținut de carVertical în cadrul unui parteneriat cu G4Media.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: