Studiu: Companiile auto se îndreaptă către a vinde mașini online. Dacia, printre brandurile care oferă posibilitatea clienților de a alege anumite configurații din aplicație încă din perioada de pre-vânzare

Departamentul Montaj, masini, Dacia, autovehicule Sursă foto: Dacia

Dacia se află printre brandurile auto care folosesc practici inovatoare care o disting de concurență, clienții putând alege anumite configurații din aplicație încă din perioada de pre-vânzare, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare BearingPoint.

Conform analizei, Tesla rămâne campion global, dar Mercedes, BMW, Polestar și Land Rover o urmează la mică distanţă. Studiul arată că peste 70% dintre producătorii de echipamente originale (OEM) oferă acum o experiență de vânzare online lipsită de sincope.

„Doi producători germani, Mercedes-Benz şi BMW urmează Tesla la mică distanţă, Mercedes-Benz înregistrând cel mai mare punctaj după Tesla cu magazinul său online din Germania. Însă magazinele online ale Mercedes-Benz şi BMW înregistrează punctaje mari doar în Germania; magazinele lor din alte ţări europene prezintă diferenţe considerabile. Studiul nostru, care a analizat magazine online din Europa, SUA şi China, arată că, în general, producătorii obţin cele mai bune rezultate pe pieţele locale. Tesla, care a înregistrat cele mai bune punctaje pe toate pieţele din toate regiunile, reprezintă excepţia”, spune Cristoph Landgrebe, partener BearingPoint

Clasamentul vânzărilor online în 2023

Potrivit studiului, Polestar rămâne în continuare cel mai mare competitor global pentru Tesla din punct de vedere al experienţei oferite clientului. Ambele mărci urmează acelaşi model de business bazat pe o experienţă de înaltă calitate oferită clienţilor în showroom-uri şi în vânzările directe fără implicarea dealerului.

Studiul mai arată că Polestar este singura marcă, pe lângă Tesla, Mercedes-Benz, BMW şi Land Rover, care a obţinut un punctaj de maturitate de peste 35 pe 1-2 pieţe adiţionale. La o privire mai atentă a mai multor categorii de vânzări online, BearingPoint a descoperit că există şi alte exemple ce merită menţionate.

Pe baza acestora, echipa care a întocmit studiul a elaborat „Clasamentul vânzărilor online” în care, Lucid (în SUA) oferă o experienţă excepţională utilizatorului, iar Citroen (în Franţa) şi DS (în Spania) oferă procese de vânzare online extrem de simple şi comode.

Competitivitate prin schimbarea modelului de business

Conform studiului, din 2021 până în prezent, s-a înregistrat o creştere de 110% a numărului de magazine online care oferă o experienţă lipsită de sincope clienţilor.

Deşi aproape toţi producătorii evaluaţi oferă funcţionalitate extinsă în faza pre-vânzare, experienţa digitală a clientului se opreşte la tranziţia spre vânzare la aproape 30% dintre ei.

Conform evaluării, producătorii trebuie să facă investiţii semnificative pentru a transforma cu succes canalele de vânzări, a oferi clienţilor experienţe extraordinare, fără sincope, şi pentru a deveni şi a rămâne competitivi.

Maturitatea magazinelor online a crescut, în special în Marea Britanie

Potrivit studiului, piaţa britanică a fost identificată drept piaţa cu cea mai mare îmbunătăţire a punctajului de maturitate şi a numărului de magazine online care oferă clientului o experienţă fără sincope, comparativ cu anul trecut.

China se află pe primul loc ca număr de magazine online care oferă utilizatorului o experienţă fără sincope. În studiul din acest an, BearingPoint a evidenţiat diferenţa dintre vânzările prin folosirea telefonului mobil şi vânzările online prin website; clienţii de pe piaţa chineză pot finaliza achiziţia folosindu-şi telefoanele mobile, prin WeChat sau Alipay.

Marea Britanie, Germania şi Franţa sunt în fruntea clasamentului magazinelor online tradiţionale în Europa, însă există o tendinţă generală de implementare de aplicaţii în experienţa utilizatorului. Piaţa americană se află încă în urma celor mai multe pieţe europene ca număr de magazine online care oferă o experienţă fără sincope şi punctaj de maturitate.

Studiul a inclus cele mai importante regiuni din lume: China (33% din vânzările globale de maşini în 2022), SUA (19%) şi Europa (16%). În Europa, sunt analizate pieţele cu cele mai mari vânzări de maşini noi: Germania, Marea Britanie, Franţa, Italia şi Spania. Au fost evaluaţi cei mai mari 10 producători conform vânzărilor, înmatriculărilor de vehicule noi şi cotei de piaţă în 2022. Au fost incluşi de asemenea 3 producători care nu intră în Top 10 vânzări, dar care sunt recunoscuţi pentru experienţa pozitivă oferită în magazinele lor online. S-au luat în considerare doar magazinele online care oferă rezervare online sau posibilitatea de a efectua întregul proces de achiziţie online, fără a fi nevoie de dealer.

Sursă foto: Dacia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *