Climate Countdown este cel mai recent studiu din seria Ford de rapoarte Go Electric, constată că o majoritate covârșitoare a europenilor (o medie de 90% în fiecare dintre cele 8 țări chestionate) simt că au un anumit nivel de responsabilitate personală în lupta împotriva schimbărilor climatice.
Întrebați despre principalele probleme cu care se confruntă Europa astăzi – care au inclus subiecte importante precum rasismul sistemic, asigurarea sănătății mintale și reechilibrarea economiei – a avea un plan global de abordare a schimbărilor climatice a fost considerată a doua prioritate după redresarea după pandemia de COVID-19. Și, deși a existat un acord că a avea un plan pentru schimbările climatice este esențial (29%), aceeași același procent (29%) a spus că este nevoie imediată de măsuri mai stricte pentru a reduce schimbările climatice.
Lansate înainte de COP26, summitul crucial privind clima găzduit la Glasgow, cercetările Ford sugerează un nivel surprinzător de dorință a publicului european de a renunța la multe dintre capcanele vieții moderne.
Printre lucrurile cheie pe care europenii le consideră importante, sunt:
- renunțarea la materialele plastice (45%),
- reducerea consumului de energie (45%),
- achiziționarea de bunuri produse local (35%).
Cu toate acestea, există și o proporție substanțială care au declarat că ar fi dispuși să limiteze achiziționarea de haine noi (34%) și același procent au spus că ar fi dispuși să-și folosească mașina mai puțin (34%), în timp ce 25% au spus ar fi dispuși să renunțe la călătoriile în străinătate cu avioane. Doar o minoritate de 4% au spus că nu ar fi dispuși să facă niciun sacrificiu.
Au existat, de asemenea, indicii clare că consumatorii se așteaptă ca afacerile să fie prietenoase cu mediul: 87% au spus că este important să cumpere produse de la întreprinderi care au o contribuție pozitivă sau neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon la mediu, 56% spunând că este fie un lucru foarte important ( 40%) sau cel mai important (16%).
Atitudinea față de mașinile electrice
Când vine vorba de atitudinile europene față de vehiculele electrice, cercetarea a constatat o recunoaștere tot mai mare în rândul publicului că vehiculele electrice sunt viitorul (37%), dar sugerează, de asemenea, că există încă bariere legitime în calea adoptării.
Preocupările legate de încărcare și anxietatea provocată de autonomia acestora sunt încă printre cele mai semnificative probleme percepute de consumatori, 39% spunând că au îngrijorări cu privire la locul în care și-ar putea încărca vehiculul, 24% spunând că nu cred că infrastructura este acolo și 30%, că vehiculele electrice ar putea să-iîndepărteze de călătoriile lungi.
„Acest sondaj arată cât de mult le pasă europenilor de schimbările climatice și că sunt gata să întreprindă o serie de acțiuni individuale pentru a ajuta la combaterea acesteia. Când vine vorba de transportul personal, este clar că ei văd vehiculele electrice ca pe viitor, dar ceea ce arată, de asemenea, sondajul este că oamenii continuă să aibă îngrijorări cu privire la infrastructura de încărcare și percepția anxietății de autonomie”, a declarat Stuart Rowley, președintele Ford pentru Europa. „Cred că este de datoria tuturor părților interesate – guvern, atât naționale, cât și locale, furnizori de energie și companii auto – să prezinte un argument emfatic cu privire la oportunitățile de electrificare pentru consumatori și să creeze infrastructura necesară pentru a susține viziunea, deoarece este doar cu o abordare unificată pe care o putem îndeplini această promisiune. Ford se ocupă de electrificare și suntem mândri să fim lideri în a ajuta consumatorii să facă trecerea la vehicule electrificate.”