Studiu: Numărul de companii din industria răcoritoare s-a dublat de la 400 la 800 în perioada 2010-2019

Suc Sursă foto: Pexels

Industria băuturilor de răcoritoare este în continuă dezvoltare, lucru constatat prin dublarea numărului de companii din industria răcoritoare active pe piața din România între 2010-2019, de la 400 la 800 de companii care îmbuteliază apă minerală, băuturi răcoritoare și băuturi naturale nealcoolice, potrivit studiului Deloitte România „Impactul economic al industriei băuturilor din România”, comandat de Asociaţia Naţională pentru Băuturi Răcoritoare (ANBR), scrie News.ro.

Amprenta socio-economică a industriei de băuturi răcoritoare asupra lanţului valoric este complexă, vizând domenii precum: cultivarea fructelor şi a sfeclei de zahăr (provenite de la fermieri şi producători locali), producerea de ambalaje (prin prelucrarea unor materii prime precum celuloză, metal, plastic şi sticlă), producerea de siropuri, arome sau îndulcitori, depozitarea şi transportul produselor, cercetare şi dezvoltare pentru a crea produse şi servicii inovatoare, industriile creative (publicitate, marketing, software, media), industria de retail sau HORECA.

„Studiul confirmă încă o dată faptul că indiferent de dificultăţile întâmpinate, fie că vorbim de pandemie, criză economică sau alte provocări, industria băuturilor răcoritoare este un sector stabil, cu o contribuţie substanţială nu doar economică, cât şi socială. Priorităţile noastre sunt calitatea produselor, sustenabilitatea operaţiunilor şi dezvoltarea profesională a celor care lucrează în această industrie. An de an, companiile din sectorul nostru continuă să investească, să producă şi să se dezvolte în România. Suntem onoraţi că rezultatele ne confirmă eforturile. Vom continua să contribuim activ la dezvoltarea comunităţilor în care ne desfăşurăm activitatea, generând noi locuri de muncă şi oportunităţi de dezvoltare în aceste comunităţi”, a declarat Alice Nichita, preşedinte ANBR.

În perioada 2017-2020, contribuţia industriei la bugetul de stat se ridică la peste 1 miliard de euro, dintre care: peste 416 milioane euro reprezentând TVA şi impozite indirecte; peste 310 milioane euro impozit pe venituri (angajaţi şi societăţi); 274 milioane euro contribuţii de asigurări sociale.

Investiţiile realizate de industria băuturilor răcoritoare în perioada 2017-2020 au crescut producţia de bunuri şi servicii în economia românească cu 2,2 miliarde euro, echivalentul a 0,54% din producţia din 2020. Mai mult, investiţiile din industria băuturilor răcoritoare au crescut cu 916,9 milioane de euro valoarea adăugată brută – echivalentul a 0,46% din valoarea adăugată brută totală din 2020.

Ca urmare a investiţiilor întreprinse în perioada 2017-2020, veniturile la bugetul de stat au crescut cu aproximativ 250 milioane de euro, cu un impact direct al valorii adăugate create de 292,7 milioane euro.

Impactul investiţiilor realizate între 2017 şi 2020 s-a tradus şi prin creşterea veniturilor la nivelul tuturor gospodăriilor, ajungând la 320 milioane euro, echivalentul a 0,37% din veniturile din 2020.

În perioada 2017-2020, industria băuturilor răcoritoare a susţinut, în medie, anual, peste 70.000 de locuri de muncă (prin efect direct, indirect şi indus). De asemenea, fiecare angajat din sectorul băuturilor răcoritoare a susţinut, în medie, în acest interval, alte aproximativ 8,5 de locuri de muncă similare în economia naţională.

Majoritatea locurilor de muncă create prin intermediul investiţiilor industriei băuturilor răcoritoare în perioada 2017 – 2020 au fost în industria prelucrătoare (18.400 locuri de muncă), urmată de serviciile de piaţă (14.800 locuri de muncă) şi agricultură (9.200 locuri de muncă).

Asociaţia Naţională pentru Băuturi Răcoritoare reprezintă industriei de băuturi răcoritoare din România. Din ANBR fac parte cei mai importanţi producători de băuturi răcoritoare din industria românească, precum, Coca-Cola HBC România, Coca-Cola România, PepsiCo, Romaqua Group Borsec, Maspex România, Parmalat, Red Bull, Pfanner, dar şi operatori din industrii conexe, precum furnizori de arome sau ambalaje ca Dohler şi Tetra Pak.

Sursă foto: Pexels

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *