Peste 92% dintre românii din mediul urban afirmă că folosesc zilnic pentru job sau în scop personal un dispozitiv digital, iar 44,4% dintre cei care nu folosesc internetul la locul de muncă susţin că lipsa cunoştinţelor digitale le-a afectat viaţa profesională, conform unui studiu realizat de o platformă de cursuri digitale și citat de Agerpres.
Peste 50% dintre respondenţi deţin cel puţin un dispozitiv furnizat de angajator pentru a-şi desfăşura activitatea profesională din fiecare zi. Majoritatea au primit din partea companiei şi unul sau mai multe gadgeturi, cum ar fi laptop de lucru, smartphone, tabletă etc, acestea fiind esenţiale pentru efectuarea sarcinilor de la muncă, reiese din studiul Tech Academy.
“Într-un an în care discuţiile s-au întâmplat online, proiectele s-au organizat pe Zoom şi distanţa a fost păstrată în permanenţă, tehnologia a venit în sprijinul angajatorilor şi al angajaţilor pentru a susţine interacţiunile dintre ei şi partenerii lor. În topul motivelor pentru care internetul este folosit la locul de muncă se numără: realizarea şi implementarea task-urilor (81%), comunicarea cu clienţii, colegii şi furnizorii (76,2%) şi research-ul (59,5%)”, mai reiese din studiu, conform unui comunicat remis, luni, AGERPRES.
Printre aplicaţiile şi programele utilizate la job, cele mai folosite sunt pachetul Microsoft (Word, Excel, PowerPoint etc), Adobe Creative Suite (Illustrator, Photoshop), platformele de mail, platformele social media, ZOOM sau Google Meet.
Peste 90% dintre respondenţii la chestionar consideră că accesul la tehnologie le-a uşurat desfăşurarea activităţii profesionale şi că, prin intermediul digitalizării, sarcinile sunt duse la bun sfârşit mai repede ca înainte.
Printre avantajele oferite de internet şi tehnologie, enumerate de către cei chestionaţi, se numără: accesul rapid la informaţii şi resurse, eficientizarea timpului de lucru şi a procedurilor (înlocuirea registrelor clasice, de exemplu), dar şi posibilitatea de a lucra de oriunde şi oricând.