Studiu Revolut: Românii vor să aloce în medie un buget de 586 de euro pentru întreaga vacanţă, dar suma este subestimată cu aproximativ 30%

plaja vacanta Sursa foto: Thomas Cook

Românii vor să aloce în medie un buget de 2.894 lei (586 euro) pentru întreaga vacanţă, dar suma este subestimată cu aproximativ 30%, arată un studiu solicitat de Revolut şi realizat de Reveal Marketing Research, citat de News.ro. 43% dintre respondenţi consideră că inflaţia le va afecta în mare măsură planurile de vacanţă.

”Majoritatea românilor plănuiesc să-şi petreacă vacanţa de vară în ţară, o potenţială motivaţie fiind dorinţa de a preveni situaţiile neaşteptate cu care s-au confruntat în ultimele 2 vacanţe, în timpul pandemiei de COVID-19. 26% din populaţia generală a României intenţionează să călătorească în străinătate, iar acest procent creşte până la 33% în cazul utilizatorilor fintech. Românii vor să aloce în medie un buget de 2.894 lei (586 euro) pentru întreaga vacanţă, dar suma este subestimată cu aproximativ 30%”, arată un studiu solicitat de Revolut şi realizat de Reveal Marketing Research.

De asemenea, un procent de 7% dintre români care intenţionează să se bucure de vacanţa de vară atât în ţară, cât şi în străinătate.

Utilizatorii fintech şi-au manifestat într-o măsură semnificativ mai mare intenţia de a-şi petrece vacanţele în străinătate (33%), dar şi dorinţa de a se bucura atât de destinaţii interne, cât şi externe pe parcursul acestei veri (10%).

Dacă ne referim la numărul zilelor pe care plănuiesc să le petreacă în vacanţa de vară, 6 din 10 români au menţionat o perioadă medie de până la o săptămână. Durata vacanţei este mai mare în rândul utilizatorilor fintech care tind să-şi petreacă mai mult de 9 zile în vacanţă (31%), comparativ cu non-utilizatorii de aplicaţii şi soluţii financiare bazate pe tehnologie (21%).

Oamenii preferă să meargă în vacanţă şi să creeze noi amintiri împreună cu prietenii sau cu membrii familiei lor (77%). În acest sens, utilizatorii fintech sunt mai înclinaţi să-şi petreacă vacanţele de vară cu mai mult de 4 persoane (34,5%), în timp ce 76% dintre non-utilizatori declară că îşi vor petrece concediul cu cel mult 3 persoane.

”Chiar dacă românii intenţionează să aloce în medie un buget de 2.894 lei/ 586 euro pentru vacanţă, la o privire mai atentă se poate observa că majoritatea respondenţilor tind să subestimeze suma pe care o vor cheltui în concediu. Astfel că, suma totală declarată pentru întreaga vacanţă este mai mică decât suma elementelor bugetului (cazare, transport, mâncare, divertisment) cu aproximativ 30% (3.651 lei/ 739 euro)”, relevă studiul.

Per total, 39% din buget va fi alocat pentru cazare, 27% pentru mâncare, iar restul sumei se va împărţi intre transport (17%) şi activităţi de divertisment (17%).

Respondenţii cu vârsta cuprinsă între 18 şi 24 de ani sunt planificatori mai buni, aceasta fiind singura categorie de vârstă care a estimat cu exactitate suma de bani pe care o vor cheltui în vacanţă. De asemenea, aceştia preferă să cheltuiască cu până la 26% mai mult pe activităţi de divertisment, în comparaţie cu restul eşantionului.

În general, românii preferă să îşi planifice şi să îşi organizeze bugetul din timp pentru următoarea vacanţă. Potrivit studiului, majoritatea respondenţilor intenţionează să facă rezervările pentru vacanţele de vară online (47%) pe site-uri de profil precum Booking, Airbnb sau folosind alte soluţii digitale integrate în aplicaţii, precum Revolut Sejururi. Aceste instrumente online sunt preferate într-o măsură semnificativ mai mare de utilizatorii fintech (52%) decât de non-utilizatori (42%).

În ceea ce priveşte mijloacele prin intermediul cărora sunt obţinute fondurile necesare pentru concediu, cele mai frecvente comportamente întâlnite în rândul românilor sunt de a economisi bani din timp (73%) sau de a folosi bani din salariul lunar (36%).

Datele ne arată că utilizatorii fintech se simt mai confortabil să folosească banii câştigaţi din salariul lunar pentru vacanţa viitoare (38%) în comparaţie cu non-utilizatorii (35%) şi, de asemenea, sunt mai deschişi către soluţii financiare moderne precum credite/împrumuturi pentru vacanţe (9%) în comparaţie cu non-utilizatori (4,5%).

Întrucât contextul economic actual este, încă, unul imprevizibil, 43% dintre respondenţi consideră că inflaţia le va afecta în mare măsură planurile de vacanţă. Dacă ne îndreptăm atenţia către utilizatorii fintech, observăm că aceştia sunt mai puţin preocupaţi de creşterea inflaţiei şi de impactul acesteia asupra bugetelor lor de vacanţă (28%) în comparaţie cu non-utilizatorii (22%).

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 24-28.06.2022 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet. Mărimea eşantionului a fost de 1.256 respondenţi, iar eroarea maximă de eşantionare pentru targetul general este +/-2,8% la un nivel de încredere de 95%.

 

Sursa foto: Thomas Cook

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *