Cheltuielile românilor la restaurant, cafenea, pub sau fast-food sunt cu peste 30% mai mari în 2022 decât în 2021, depășind 7,5 miliarde de euro, un record absolut pentru industria de servicii alimentare, potrivit studiului Hospitality Culture Institute.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Estimările aparțin Hospitality Culture Institute care anunță totodată lansarea înscrierilor pentru un nou studiu cofinanțat de jucătorii din ospitalitate. 

„Piața de servicii alimentare din România va depăși în acest an toate așteptările, cu vânzări totale de peste 7,5 miliarde de euro, record absolut pentru această industrie. Practic, foodservice devine sectorul cel mai atractiv pentru investiții, care se confruntă însă si cu două mari probleme: slaba digitalizare și lipsa de personal,” spune Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.  

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Potrivit studiului, 9% dintre românii care ies în oraș cheltuie mai mult de 100 de lei/persoană pe o masă la restaurant

„Încă de la prima ediție a reasearch-ului urmărim evoluția bonului de cumpărături. Dacă în 2019 doar 2% dintre români cheltuiau mai mult de 100 de lei pentru masa în oraș, în acest an estimăm că procentul va ajunge la 9%. O altă direcție la care ne uităm cu atenție în studiul nostru este reprezentată de obiceiurile de consum ale românilor. Spre exemplu, știm că în pandemie, comanda de mâncare a câștigat rapid cotă de piață. Vedem însă că și în acest an, chiar dacă restricțiile de funcționare a unităților HoReCa au fost eliminate, sectorul de food delivery și-a păstrat supremația”, adaugă Florin Maxim.