Cheltuielile românilor la restaurant, cafenea, pub sau fast-food sunt cu peste 30% mai mari în 2022 decât în 2021, depășind 7,5 miliarde de euro, un record absolut pentru industria de servicii alimentare, potrivit studiului Hospitality Culture Institute.
Estimările aparțin Hospitality Culture Institute care anunță totodată lansarea înscrierilor pentru un nou studiu cofinanțat de jucătorii din ospitalitate.
„Piața de servicii alimentare din România va depăși în acest an toate așteptările, cu vânzări totale de peste 7,5 miliarde de euro, record absolut pentru această industrie. Practic, foodservice devine sectorul cel mai atractiv pentru investiții, care se confruntă însă si cu două mari probleme: slaba digitalizare și lipsa de personal,” spune Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.
Potrivit studiului, 9% dintre românii care ies în oraș cheltuie mai mult de 100 de lei/persoană pe o masă la restaurant
„Încă de la prima ediție a reasearch-ului urmărim evoluția bonului de cumpărături. Dacă în 2019 doar 2% dintre români cheltuiau mai mult de 100 de lei pentru masa în oraș, în acest an estimăm că procentul va ajunge la 9%. O altă direcție la care ne uităm cu atenție în studiul nostru este reprezentată de obiceiurile de consum ale românilor. Spre exemplu, știm că în pandemie, comanda de mâncare a câștigat rapid cotă de piață. Vedem însă că și în acest an, chiar dacă restricțiile de funcționare a unităților HoReCa au fost eliminate, sectorul de food delivery și-a păstrat supremația”, adaugă Florin Maxim.