Nivelul de cunoștințe al românilor privind plățile digitale limitează utilizarea acestora, arată studiul Indicele Plăților Digitale 2021, efectuat de Mastercard. Numerarul este în continuare considerat cel mai sigur și convenabil mod de plată, de către o bună parte a populației, se mai arată în studiu.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Iar alegerea metodei preferate de plată e influențată de mai mulți factori, precum vârsta, nivelul de educație și venitul lunar. 

În plus, contează și de câtă vreme este pe piață o anumită metodă de plată. Astfel, cu cât o metodă de plată există de mai mult timp pe piață, cu atât consumatorii au mai multe oportunități de a se familiariza cu aceasta, de a o încerca și, posibil, de a o adopta. De exemplu, 90% dintre români știu să blocheze cardurile furate și 60% știu cum să modifice limita zilnică pentru cheltuielile cu cardul. 

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

În schimb, românii au mai puține cunoștințe despre portofelele digitale. De exemplu, doar 52% știu că portofelele pot fi folosite atât pentru achiziții online, cât și offline, și doar 17% știu unde sunt stocate detaliile cardului pentru plăți cu portofele digitale.

Mai există un impediment. Consumatorul mediu este prea puțin deschis către inovație. Astfel, în timp ce 60% dintre consumatori s-au auto-raportat ca fiind interesați de informații noi despre soluțiile de plată, doar 39% au căutat să obțină aceste informații în mod proactiv.

„Rezultatele studiului ne arată că, deși românii sunt, în general, deschiși să adopte plățile digitale, foarte mulți consumatori nu înțeleg încă pe deplin cum funcționează și care sunt avantajele acestor noi metode de plată. Ca atare, este nevoie în continuare de inițiative consistente și pe termen lung, de educație financiară pentru toate vârstele; cu precădere pentru noile generații, copii și adolescenți, care devin în curând eligibili ca posesori de carduri, dar și pentru seniori și persoanele din mediul mic urban și rural.”, a declarat Cosmin Vladimirescu, Country Manager Mastercard România și Croația.