Șapte din zece tineri din România își doresc programe de învățare bazate pe exemple practice, exerciții și scenarii reale de viață, potrivit unui studiu realizat de UP Generation în colaborare cu agenția de cercetare de piață MKOR. Tinerii români cu vârste între 16 și 24 de ani vor să urmeze programe de învățare diferite de curricula tradițională, care să îi ajute să își descopere talentele și să îi pregătească pentru reușită.
„Dezvoltarea personală și pregătirea pentru viața profesională reprezintă o preocupare majoră pentru tinerii români. Aproape toți (95%) au identificat deja ariile pe care vor să le îmbunătățească, în top trei preferințe fiind: educația financiară (37%), vorbitul în public (36%) și marketingul și comunicarea (28%). Topul este completat de domenii mai orientate spre business, precum leadership și management (25%) sau educație antreprenorială (22%). Tehnologia și inovația atrag, de asemenea, un sfert dintre respondenți”, potrrivit studiului.
Există particularități în funcție de caracteristicile demografice, prevalente fiind genul și etapa de viață în care se află respondenții, ceea ce reflectă nevoia de învățare adaptată nevoilor specifice. De exemplu, adolescenții își doresc cel mai mult să se poată exprima liber în public, în timp ce pentru studenți și cei care deja se află la primul job, educația financiară devine o prioritate peste media generală.
În același timp, tinerele sunt mai atrase de dezvoltarea empatiei și a inteligenței emoționale (24%), spre deosebire de băieți, care au o apetență mai crescută pentru zona tech (30%), inclusiv AI. De asemenea, vânzările și negocierea sunt domenii preferate de băieți.
Întrebați ce schimbări ar vrea să aducă în viața lor pentru a se simți împliniți, 14% dintre tineri au declarat că își doresc stabilitate financiară, iar 12% – învățare și educație. Un procent similar caută o schimbare în viața profesională: de la a găsi un loc de muncă sau a-l schimba pe cel actual, până la a câștiga mai mult sau a se bucura de mai multă flexibilitate. Îmbunătățirea abilităților sociale și emoționale, precum și creșterea încrederii în sine ar aduce împlinirea pentru 6% dintre tinerii chestionați.