Șase din zece români ar renunța să cumpere produse și servicii de la companii care nu demonstrează responsabilitate față de mediul înconjurător și societate. De asemenea, 40% declară că au renunțat deja să cumpere de la companii despre care au descoperit că nu sunt responsabile cu mediul, potrivit unui studiu realizat de Ipsos pentru ING Bank.
Opt din zece români sunt de părere că acțiunile lor pot avea un impact pozitiv asupra mediului și societății. Deși oamenii au devenit mai interesați de aceată direcție în pandemie, 42% din cei intervievați spun că au observat o preocupare crescută față de mediu și în rândul prietenilor sau al familiei în ultimul an.
Potrivit datelor studiului, 45% dintre români spun că sustenabilitatea produselor și impactul asupra mediului le influențează mai mult deciziile de cumpărare față de anii trecuți.
Peste jumătate dintre aceștia ar plăti un preț mai mare pentru un produs mai durabil dacă ar ști că poate fi reciclat aproape cu totul.
În același timp, 49% ar plăti mai mult pentru un produs dacă achiziționează de la o companie responsabilă social. Aproape doi din trei români ar recicla și repara produsele pe care le dețin.
Românii spun că așteaptă mai multe reglementări din parte autorităților
Două treimi din români sunt de părere că planurile de redresare economică trebuie să se concentreze pe accelerarea tranziției către o amprentă scăzută de carbon.
74% spun că vor să vadă mai multe reglementări din partea autorităților pentru susținerea sectoarelor de energie verde (eoliene offshore, de exemplu); 72% consideră că autoritățile ar trebui să impună condiții companiilor care primesc sprijin financiar, astfel încât acest sprijin să contribuie la atingerea obiectivelor privind schimbările climatice.