Șase din zece români ar renunța să cumpere produse și servicii de la companii care nu demonstrează responsabilitate față de mediul înconjurător și societate. De asemenea, 40% declară că au renunțat deja să cumpere de la companii despre care au descoperit că nu sunt responsabile cu mediul, potrivit unui studiu realizat de Ipsos pentru ING Bank.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Opt din zece români sunt de părere că acțiunile lor pot avea un impact pozitiv asupra mediului și societății. Deși oamenii au devenit mai interesați de aceată direcție în pandemie, 42% din cei intervievați spun că au observat o preocupare crescută față de mediu și în rândul prietenilor sau al familiei în ultimul an.

Potrivit datelor studiului, 45% dintre români spun că sustenabilitatea produselor și impactul asupra mediului le influențează mai mult deciziile de cumpărare față de anii trecuți.
Peste jumătate dintre aceștia ar plăti un preț mai mare pentru un produs mai durabil dacă ar ști că poate fi reciclat aproape cu totul.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

În același timp, 49% ar plăti mai mult pentru un produs dacă achiziționează de la o companie responsabilă social. Aproape doi din trei români ar recicla și repara produsele pe care le dețin.

Românii spun că așteaptă mai multe reglementări din parte autorităților

Două treimi din români sunt de părere că planurile de redresare economică trebuie să se concentreze pe accelerarea tranziției către o amprentă scăzută de carbon.

74% spun că vor să vadă mai multe reglementări din partea autorităților pentru susținerea sectoarelor de energie verde (eoliene offshore, de exemplu); 72% consideră că autoritățile ar trebui să impună condiții companiilor care primesc sprijin financiar, astfel încât acest sprijin să contribuie la atingerea obiectivelor privind schimbările climatice.