Studiu: Şase din zece români renunță la produse eco din cauza preţurilor mari/ Mai mult de o treime nu au încredere în autenticitatea etichetelor eco

sustenabil, ecologie, produse verzi

Şase din zece români (58%) renunţă la produsele sustenabile din cauza costului mai ridicat al acestora, în timp ce 38% dintre cumpărători sunt atenţi la impactul pe care îl au asupra mediului prin obiceiurile de consum, relevă rezultatele unui studiu de specialitate, publicat miercuri, transmite Agerpres.

Conform cercetării Mkor, intitulată “Consumatorul Etic din România în 2024”, peste o treime (35%) dintre respondenţi spun că nu au încredere în autenticitatea etichetelor eco, iar 28% afirmă că alternativele eco din magazine sunt reduse.

În acelaşi timp, peste jumătate din totalul celor chestionaţi (56%) sunt indecişi în a cumpăra produse mai prietenoase cu mediul iar 6% nu sunt interesaţi de sustenabilitate şi etică. De asemenea, patru din zece consumatori indecişi contribuie la protejarea mediului prin acţiuni zilnice şi au potenţial de a deveni Consumatori Etici prin campanii de educare şi programe de încurajare a protecţiei mediului.

Analize Economedia

Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice

Potrivit sursei citate, alţi factori care îi determină pe români să evite achiziţionarea produselor sustenabile sunt neîncrederea în declaraţiile de sustenabilitate ale companiilor, lipsa informaţiilor despre impactul şi originea produselor (24%) şi lipsa timpului pentru a căuta alternative sustenabile (21%).

În 2024, portretul-robot al consumatorului etic din România, realizat de Mkor, este predominant reprezentat de femei care fac parte din generaţia Millennials, locuiesc în mediul urban, au studii superioare, au copii minori şi venituri medii sau mici.

Totodată, 41% dintre respondenţi sunt interesaţi de beneficiile pentru sănătate şi starea de bine atunci când achiziţionează produse şi servicii, iar 39% sunt atenţi la aspecte legate de sustenabilitate şi responsabilitate faţă de mediu.

În plus, 70% dintre cei intervievaţi declară că evită risipa de alimente şi alţii aleg să cumpere produse care sunt aproape de termenul de expirare.

Pe de altă parte, 45% dintre consumatorii etici cumpără mai puţine haine şi evită consumul excesiv de fashion. Pe acest fond, preferinţa pentru produsele naturale, deşi mai puţin răspândită, este mult mai accentuată în cazul consumatorilor care fac alegeri etice (25%), notează studiul citat.

La nivel general, consumatorul etic din România achiziţionează, în medie, trei categorii de produse pentru care caută variante sustenabile: alimente (67%), cosmetice şi îngrijire personală (36%), cafea şi băuturi (30%).

O mare parte dintre români (58%) spun că renunţă la produsele sustenabile din cauza costului mare al acestora, timp în care 38% sunt atenţi la impactul pe care îl au asupra mediului prin obiceiurile de consum.

Studiul Mkor a fost realizat în luna noiembrie a anului 2023 pe un eşantion de o mie de respondenţi, cu vârste cuprinse între 18 şi 55 de ani, metoda de cercetare aleasă fiind CAWI, în sistem online.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: