SUA dau asigurări că vasele de croazieră ar putea naviga din nou în vară / Ce susțin companiile din sectorul de 55 de miliarde de dolari

artania vas de croaziera Sursa Foto: 121private.home.blog

Navele de croazieră americane care au rămas blocate în port de mai bine de un an din cauza pandemiei de coronavirus “ar putea naviga până la mijlocul verii”, cu condiția să poată respecta până atunci regulile de siguranță, a anunțat șeful Departamentului Transporturilor din SUA, Pete Buttigieg. Experții cred că este puțin probabil ca asigurările date de Buttigieg să satisfacă o industrie de 55,5 miliarde de dolari care consideră că a fost nedreptățită de autorități din cauza COVID-19. La fel ca și problema redeschiderii școlilor, soarta industriei de croazieră ar putea deveni o provocare politică pentru administrația președintelui Joe Biden, după ce Florida a dat în judecată guvernul federal pentru a permite navelor să navigheze imediat din porturile statului.

“Cu siguranță îmi pasă foarte mult să văd cum crește sectorul croazierelor”, a afirmat Pete Buttigieg la Casa Albă. Dar, a adăugat oficialul, există “porți” prin care operatorii din industrie “trebuie să treacă” înainte ca guvernul federal să le permită să “ridice ancora.”

Operatorii navelor de croazieră spun însă că porțile la care s-a referit Buttigieg sunt “prea grele” și s-au deschis “prea încet”, afectând serios o industrie care generează anual zeci de miliarde și angajează sute de mii de oameni.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Yahoo News a reamintit că, pentru foarte mulți americani, coronavirusul a devenit pentru prima dată o preocupare în momentul apariției unor focare de infecții la bordul vaselor de croazieră Diamond Princess (care naviga în Asia) și Grand Princess (un vas care opera pe ruta California – Mexic, altul care naviga din California în Hawaii) în ianuarie și februarie 2020. (Sursa aici)

La 14 martie 2020, Centers for Disease Control and Prevention (CDC) a emis un ordin de interzicere a navigatului și de suspendare a tuturor îmbarcărilor pentru navele de croazieră. Acest ordin a fost prelungit de președintele Donald Trump și modificat ulterior într-un ordin de navigație condiționat în luna octombrie a anului trecut.

Ordinele actuale ale CDC prezintă măsurile de siguranță detaliate pe care operatorii vapoarelor de croazieră trebuie să le ia înainte de a efectua croaziere de “simulare” pentru a vedea dacă măsurile de precauție sunt eficiente. Abia după aceea navele pot începe din nou să navigheze cu pasageri la bord. ()

O industrie frustrată

Reluarea croazierelor cu pasageri la bord nu are însă stabilită o dată clară, iar acest lucru a provocat nemulțumire în rândul operatorilor dintr-o industrie de zeci de miliarde de dolari. Mai ales că se apropie vara, cel mai popular sezon pentru croaziere, iar operatorii vapoarelor sperau că disponibilitatea vaccinurilor, combinată cu o înțelegere mai profundă a modului în care se răspândește coronavirusul, le va permite să-și reia cursele. (Sursa aici)

Acest lucru nu s-a întâmplat, ceea ce a dus la creșterea frustrărilor pentru companiile din industrie. După ce Administrația Biden a actualizat ordinul de navigație la începutul acestei luni, Cruise Lines International Association (CLIA) – o asociație comercială din industria de croazieră – a declarat că noile reglementări sunt “dezamăgitoare”, “împovărătoare în mod nejustificat” și “în mare măsură ineficiente”. Asociația a afirmat că prudența continuă a administrației de la Washington pare “să reflecte un obiectiv cu risc zero mai degrabă decât abordarea ce vizează atenuarea răspândirii COVID, care este baza pentru orice alt sector din SUA al societății noastre”.

“Efectul acestor noi mandate este că aproape o jumătate de milion de americani – de la docheri și operatori de transport terestru până la angajați din hoteluri, restaurante și retail, agenți de turism și zeci de mii de companii care deservesc navele de croazieră continuă să sufere fără a avea o perioadă de timp rezonabilă anunțată pentru întoarcerea în siguranță a croazierelor”, a afirmat Cruise Lines International Association.

Asociația s-a referit și la situația “ironică” potrivit căreia “un american poate zbura astăzi către orice alte destinații pentru a face o croazieră, dar nu poate urca pe o navă în Statele Unite. Acest lucru îi privează pe angajații americani de șansa de a participa la redresarea economică și nu recunoaște progresele din domeniul sănătății publice care au fost făcute timp de mai multe luni, inclusiv capacitatea de a atenua eficient riscul existent pe navele de croazieră”.

Grupul a cerut “o reluare treptată a operațiunilor de croazieră cât mai repede posibil”, pentru a nu pierde competiția în fața operatorilor care vor începe în curând croaziere din Caraibe și din alte porturi de pe glob.

Întrebat de ce autoritățile americane au impus restricții vaselor de croazieră, dar nu și companiilor aeriene, Buttigieg a spus că “operatorii aerieni au un profil de siguranță; navele de croazieră au altul”.

Presiunea politică

La fel ca și problema redeschiderii școlilor, soarta industriei de croazieră ar putea deveni o provocare politică pentru administrația președintelui Biden, după ce Florida – un stat condus de republicani – a dat în judecată guvernul federal pentru a permite navelor să navigheze imediat din porturile statului. Mișcarea vine după ce pledoariile liniilor de croazieră, precum Royal Caribbean și CLIA, pentru ca CDC să dea undă verde repornirii etapizate a croazierelor de vară nu au fost luate în considerare.

În plângerea sa, procurorul general din Florida a descris acțiunile CDC ca fiind “arbitrare și capricioase” și a afirmat că “industria de croazieră a fost selectată în mod arbitrar și, spre deosebire de restul Americii, a fost împiedicată să se redeschidă”.

Plângerea detaliază modul în care călătoriile s-au reluat în siguranță în SUA, menționând de exemplu că numărul pasagerilor companiilor aeriene de la începutul lunii aprilie a crescut cu aproximativ 1.500% față de 2020. Procurorul general din Florida a afirmat că afaceri precum restaurantele și parcurile tematice “se redeschid în siguranță” în ciuda COVID-19 ” și a celor care ar închide societatea pe termen nelimitat”. De asemenea, plângerea a menționat că 32,6% dintre americani au primit cel puțin o doză de vaccin, iar vaccinarea persoanele cu vârsta peste 65 de ani a ajuns la 75,9%. Florida a solicitat instanței “să anuleze acțiunile ilegale ale CDC și să susțină că croazierele ar trebui să poată opera cu protocoale de siguranță rezonabile”.

Dar Florida, care este cel mai mare centru pentru vasele de croazieră din SUA, cu venituri anuale de miliarde de dolari de pe urma acestei industrii, nu este singurul stat afectat de oprirea croazierelor. Alaska este și el un stat care a fost o destinație populară de croazieră până la apariția coronavirusului. Problema aici este mai complicată, deoarece o regulă impune navelor care pleacă din porturile americane, de exemplu Seattle, să oprească mai întâi în Canada. Croazierele sunt încă interzise în Canada, ceea ce înseamnă că, chiar dacă navele ar putea naviga din nou din Statele Unite, ele nu ar putea ajunge în Alaska.

În cazul acestui stat mai ales, nu sunt de neglijat și considerentele de ordin politic. Printre cei care fac presiuni pentru reluarea croazierelor în Alaska se numără senatoarea locală Lisa Murkowski. O republicană moderată, cu o abordare destul de independentă în Congres, Murkovski s-ar putea dovedi un aliat esențial în efortul Casei Albe de a obține cel puțin un vot republican pentru planul de infrastructură de 2.3 trilioane de dolari al lui Biden. Aprobarea acestui plan de către Congresul american nu este în prezent certă 100% din cauza opoziției nu doar a republicanilor, dar și a unor democrați moderați. (Sursa aici).

Date esențiale

  • Circa 30 de milioane de pasageri sunt transportați pe 272 de nave de croazieră la nivel mondial în fiecare an.
  • Industria de croaziere a generat în 2019 o activitate economică de 55,5 miliarde de dolari în SUA, în creștere cu 5,3% față de 2018.
  • Sectorul de croaziere a sprijinit 436.600 de locuri de muncă în SUA, plătind 24,4 miliarde de dolari salarii în 2019 – o creștere de 3,5%, și respectiv 5,4% față de 2018.
  • Aceste cifre reflectă aproape un deceniu de creștere continuă în industria croazierelor, cu peste 13,7 milioane de pasageri transportați din porturile SUA în 2019, reprezentând un salt de 26% în cinci ani.
  • Unul dintre sectoarele de călătorii și turism cu cea mai rapidă creștere, industria de croaziere are un impact direct asupra mai multor sectoare, inclusiv transportul, aviația, produsele alimentare și băuturile, cazarea, producția, agricultura, agențiile de turism și aprovizionarea.
  • Primele zece state americane care beneficiază economic de contribuțiile industriei de croazieră sunt: Florida, California, Texas, New York, Alaska, Washington, Georgia, Illinois, New Jersey, Louisiana.

Surse: Yahoo News, Washington Post, Juneau Empire, Federal Register, CDC, Cruise Critic, Cruising, Travel Weekly

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: