Surse ANRE, după ce Tinmar Energy a anunțat că vrea să renunțe la clienții cu preț plafonat: Furnizorul nu poate să denunțe contractele dacă nu au ajuns la termen. Dacă denunță unilateral, trimitem control

Elena Deacu sept. 9, 2022 4 comentarii
protest Declic, Ministerul Energiei, facturi energie

Surse din ANRE au transmis pentru Economedia că furnizorul nu poate să denunțe unilateral contractele dacă ele nu au ajuns la termen. „Dacă denunță unilateral, trimitem control”, au transmis acestea, după ce Economedia a scris că furnizorul Tinmar Energy, controlat de omul de afaceri Augustin Oancea, și-a anunțat clienții care primesc energie electrică la un preț plafonat că nu le va mai furniza energie, începând cu data de 16 septembrie.

„Furnizorul nu poate denunța contractele. Le poate închide amiabil, dar furnizorul nu are drept să denunțe contractele cu clienții, este ilegal dacă nu au ajuns la termenul din contract. Singurii care pot denunța și schimba furnizorul sunt clienții. Există însă niște termeni contractuali și furnizorul poate discuta cu clientul în ce condiții să renunțe la contract, poate să le închidă conform prevederilor contractuale parte în parte. Însă în cazul în care au denunțat unilateral contractele, o să trimitem un control. Cert este însă că consumatorii casnici nu rămân nicio secundă fără energie, sunt preluați de furnizorul de ultimă instanță”, au declarat sursele din ANRE pentru Economedia.

Conform acestora, Tinmar nu a notificat încă Autoritatea Națională de Reglementare în Energie (ANRE) că vrea să renunțe la clienți.

Tinmar susține, în notificarea trimisă clienților, că modificările legislative din piața de energie electrică și gaze naturale au pus compania în situația neplăcută de a notifica greutăți în continuarea furnizării în condițiile impuse de autorități.

Astfel, în aceste condiții, Tinmar Energy și-a anunțat clienții cu contracte de energie electrică la preț plafonat că începand cu data de 16 septembrie 2022 va înceta furnizarea energiei electrice. Compania va activa, începând cu această dată, doar pe piața concurențială, unde clienții plătesc prețul real al energiei, cel la care vând producătorii.

Vă rugăm să înțelegeți că nu avem resursele necesare pentru a susține achizițiile necesare consumatorilor plafonați și respectuos vă solicităm ca până cel mai târziu în data de 15.09.2022 să solicitați încheierea unui contract de furnizare energie electrică cu furnizorul de ultimă instanță numit de ANRE pentru luna septembrie, respectiv Enel Furnizare, pentru a avea asigurată energia necesară funcționării”, arată notificarea Tinmar.

Detalii, AICI.

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Comentarii

  1. De ce nu s-a sesizat ANRE și când Restart Energy a renunțat unilateral la clienții cu care avea contract de furnizare de gaze? De am plătit gaze câteva luni la preț de furnizor de ultima instanță la ENGIE….

    • Pt ca parazitul de Ministru al Energiei este prieten cu golanul domuta armand si cu seful ANPC Timis care l-au protejat cat au putut ! Am fost si eu parte din telenovela REO la acea vreme(exact anul trecut pe vremea asta !). La fel am stat vreo 3 sapt la FUI apoi am prins oferta aia secreta de pret bun de la EON – inca am contract cu 185 ron+ taxe(MW) la gaz…

  2. Cu cat se maresc salariile si se inmultesc “organili=agentiile(agenturili) cu atat se incarca grumazul “prostului care plateste”.”Furnizorului”acesta care face ce vrea el nu i se poate retrage licenta?Sau este protejata de spagile si epoletii care-l sustin.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *