Fabrica Suzuki din Ungaria a suspendat din martie exporturile de mașini către Rusia și Ucraina din cauza războiului, a anunțat compania miercuri, fiind unul dintre primele semne ale conflictului care lovește economia din regiune.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Europa Centrală se confruntă cu consecințele economice care au urmat invaziei ruse a Ucrainei, inclusiv din cauza sancțiunilor severe impuse de Occident asupra Moscovei și a turbulențelor de pe piețele globale, pe măsură ce investitorii au trecut la active mai sigure.

Suzuki a anunțat că exportă aproximativ 10.000 de mașini pe an în Rusia și Ucraina și a adăugat că încearcă să transfere comenzile afectate pe alte piețe pentru a-și menține volumele de producție planificate.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Compania din Ungaria a Suzuki a vândut, potrivit Reuters, 119.098 de mașini în 2020, pe baza celor mai recente cifre disponibile pe site-ul său web, inclusiv 101.672 de vehicule pe piețele externe, ceea ce înseamnă că Rusia și Ucraina reprezintă aproximativ o zecime din exporturile sale anuale.

„Compania noastră nu are furnizori direcți de nivel 1 în zonele afectate”, a declarat purtătorul de cuvânt Zsuzsanna Bonnar-Csonka, referindu-se la Rusia și Ucraina. „Cu toate acestea, monitorizăm continuu întregul lanț de aprovizionare”, a spus ea. Ea a mai spus că deficitul global de cipuri reprezintă încă cel mai mare obstacol.

„Facem tot posibilul pentru a ne optimiza costurile de producție. Cu toate acestea, după un anumit moment, trebuie să reflectăm o parte din aceste costuri suplimentare în prețurile mașinilor noi”, a spus Bonnar-Csonka.

Sectorul auto a fost un pilon principal al creșterii și exporturilor Ungariei, dar chiar înainte de război producția a fost împiedicată de deficitul global de semiconductori.