Fabrica Suzuki din Ungaria a suspendat din martie exporturile de mașini către Rusia și Ucraina din cauza războiului, a anunțat compania miercuri, fiind unul dintre primele semne ale conflictului care lovește economia din regiune.
Europa Centrală se confruntă cu consecințele economice care au urmat invaziei ruse a Ucrainei, inclusiv din cauza sancțiunilor severe impuse de Occident asupra Moscovei și a turbulențelor de pe piețele globale, pe măsură ce investitorii au trecut la active mai sigure.
Suzuki a anunțat că exportă aproximativ 10.000 de mașini pe an în Rusia și Ucraina și a adăugat că încearcă să transfere comenzile afectate pe alte piețe pentru a-și menține volumele de producție planificate.
Compania din Ungaria a Suzuki a vândut, potrivit Reuters, 119.098 de mașini în 2020, pe baza celor mai recente cifre disponibile pe site-ul său web, inclusiv 101.672 de vehicule pe piețele externe, ceea ce înseamnă că Rusia și Ucraina reprezintă aproximativ o zecime din exporturile sale anuale.
„Compania noastră nu are furnizori direcți de nivel 1 în zonele afectate”, a declarat purtătorul de cuvânt Zsuzsanna Bonnar-Csonka, referindu-se la Rusia și Ucraina. „Cu toate acestea, monitorizăm continuu întregul lanț de aprovizionare”, a spus ea. Ea a mai spus că deficitul global de cipuri reprezintă încă cel mai mare obstacol.
„Facem tot posibilul pentru a ne optimiza costurile de producție. Cu toate acestea, după un anumit moment, trebuie să reflectăm o parte din aceste costuri suplimentare în prețurile mașinilor noi”, a spus Bonnar-Csonka.
Sectorul auto a fost un pilon principal al creșterii și exporturilor Ungariei, dar chiar înainte de război producția a fost împiedicată de deficitul global de semiconductori.