Suzuki Ungaria a suspendat exportul de mașini către Rusia și Ucraina. Compania vindea circa 10.000 de unități în țările respective

suzuki, ungaria Sursa foto: Suzuki

Fabrica Suzuki din Ungaria a suspendat din martie exporturile de mașini către Rusia și Ucraina din cauza războiului, a anunțat compania miercuri, fiind unul dintre primele semne ale conflictului care lovește economia din regiune.

Europa Centrală se confruntă cu consecințele economice care au urmat invaziei ruse a Ucrainei, inclusiv din cauza sancțiunilor severe impuse de Occident asupra Moscovei și a turbulențelor de pe piețele globale, pe măsură ce investitorii au trecut la active mai sigure.

Suzuki a anunțat că exportă aproximativ 10.000 de mașini pe an în Rusia și Ucraina și a adăugat că încearcă să transfere comenzile afectate pe alte piețe pentru a-și menține volumele de producție planificate.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Compania din Ungaria a Suzuki a vândut, potrivit Reuters, 119.098 de mașini în 2020, pe baza celor mai recente cifre disponibile pe site-ul său web, inclusiv 101.672 de vehicule pe piețele externe, ceea ce înseamnă că Rusia și Ucraina reprezintă aproximativ o zecime din exporturile sale anuale.

„Compania noastră nu are furnizori direcți de nivel 1 în zonele afectate”, a declarat purtătorul de cuvânt Zsuzsanna Bonnar-Csonka, referindu-se la Rusia și Ucraina. „Cu toate acestea, monitorizăm continuu întregul lanț de aprovizionare”, a spus ea. Ea a mai spus că deficitul global de cipuri reprezintă încă cel mai mare obstacol.

„Facem tot posibilul pentru a ne optimiza costurile de producție. Cu toate acestea, după un anumit moment, trebuie să reflectăm o parte din aceste costuri suplimentare în prețurile mașinilor noi”, a spus Bonnar-Csonka.

Sectorul auto a fost un pilon principal al creșterii și exporturilor Ungariei, dar chiar înainte de război producția a fost împiedicată de deficitul global de semiconductori.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: