Suzuki Ungaria a suspendat exportul de mașini către Rusia și Ucraina. Compania vindea circa 10.000 de unități în țările respective

suzuki, ungaria Sursa foto: Suzuki

Fabrica Suzuki din Ungaria a suspendat din martie exporturile de mașini către Rusia și Ucraina din cauza războiului, a anunțat compania miercuri, fiind unul dintre primele semne ale conflictului care lovește economia din regiune.

Europa Centrală se confruntă cu consecințele economice care au urmat invaziei ruse a Ucrainei, inclusiv din cauza sancțiunilor severe impuse de Occident asupra Moscovei și a turbulențelor de pe piețele globale, pe măsură ce investitorii au trecut la active mai sigure.

Suzuki a anunțat că exportă aproximativ 10.000 de mașini pe an în Rusia și Ucraina și a adăugat că încearcă să transfere comenzile afectate pe alte piețe pentru a-și menține volumele de producție planificate.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Compania din Ungaria a Suzuki a vândut, potrivit Reuters, 119.098 de mașini în 2020, pe baza celor mai recente cifre disponibile pe site-ul său web, inclusiv 101.672 de vehicule pe piețele externe, ceea ce înseamnă că Rusia și Ucraina reprezintă aproximativ o zecime din exporturile sale anuale.

„Compania noastră nu are furnizori direcți de nivel 1 în zonele afectate”, a declarat purtătorul de cuvânt Zsuzsanna Bonnar-Csonka, referindu-se la Rusia și Ucraina. „Cu toate acestea, monitorizăm continuu întregul lanț de aprovizionare”, a spus ea. Ea a mai spus că deficitul global de cipuri reprezintă încă cel mai mare obstacol.

„Facem tot posibilul pentru a ne optimiza costurile de producție. Cu toate acestea, după un anumit moment, trebuie să reflectăm o parte din aceste costuri suplimentare în prețurile mașinilor noi”, a spus Bonnar-Csonka.

Sectorul auto a fost un pilon principal al creșterii și exporturilor Ungariei, dar chiar înainte de război producția a fost împiedicată de deficitul global de semiconductori.