Țările cu cele mai mari și cele mai mici prețuri din Europa la încărcarea mașinilor electrice. România este cea mai ieftină țară

masini electrice Sursa foto: Lektri.co

Costul încărcării unei mașini electrice în Europa variază în funcție de politicile aplicate de furnizorii de energie, în funcție de infrastructura de încărcare, de costurile cu energia și de taxele percepute, scrie Oikonomikos Tachydromos, potrivit Rador.

Un studiu bazat pe date din 2019 și 2020 privind costurile de electricitate și infrastructura de încărcare, publicat de Institutul Federal Elvețian de Tehnologie în 2022 constată variații mari ale prețurilor de încărcare.

Costul mediu al încărcării unei mașini electrice este cu aproximativ 50% mai mare în Germania, Italia, Danemarca și Belgia. România este cea mai ieftină țară cu 0,317 euro/kWh, iar Elveția este cea mai scumpă cu 0,489 euro/kWh.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Studiul a mai arătat că în timp ce costul pentru un utilizator de Wallbox este de 0,315 euro/kWh, pentru utilizatorii unei prize simple de acasă este de doar 0,170 euro/kWh. Prețurile pentru încărcare la domiciliu (în medie, pe kWh) în 2019 au fost în Olanda 0,22 euro, în Belgia 0,28 euro, în Germania 0,30 euro, în Franța 0,15 euro, în Marea Britanie 0,17 euro, în timp ce media europeană a fost de 0,22 euro. În 2022, prețul pentru instalarea unui încărcător acasă a variat între 670 și 1.600 de euro, iar 64% dintre șoferi își încarcă mașina electrică în mod regulat de acasă.

Un alt studiu realizat de Drive Electric, publicat la începutul anului 2023, bazat pe date mai recente din 2021 și 2022 arată că primele cinci țări cu cea mai mare creștere a prețurilor într-un an sunt Estonia 0,71 euro (+146,6%), Polonia 0,36 euro (+125,7%), Suedia 0,61 euro (+87,3%), Slovacia 0,42 euro (+81,2%), Lituania 0,69 euro (+73,7%).

Studiul, care a inclus 30 de țări europene, arată că, deși în Danemarca, Germania, Belgia, Marea Britanie, Țările de Jos, Spania și Austria, ritmul de creștere a prețurilor a fost oarecum mai mic, costurile de încărcare a mașinilor electrice au continuat să fie ridicate. Astfel costul în Danemarca a fost de 1,03 euro (+27,8%), în Germania 0,98 euro (+31,7%), în Belgia 0,91 euro (+61,9%), în Spania 0,72 euro (+56,0%), în Olanda 0,72 euro (+10,1%), în Marea Britanie 0,71 euro (+22,9%), în Austria 0,69 euro (+52, 5%) și în Italia 0,68 euro (+46,8%). La polul opus, țările europene cu cele mai bune performanțe în privința prețurilor pe care le percep pentru încărcarea mașinilor electrice sunt Norvegia 0,29 euro, Croația 0,31 euro, Franța 0,41 euro, România 0,42 euro, Elveția 0,49 euro și Finlanda 0,49 euro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: