Tarom susține că a vândut sloturile de pe aeroportul Heathrow din Marea Britanie, pentru că românii preferă zborurile low-cost, pe alte aeroporturi londoneze, mai accesibile

Tarom, avion Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Compania aeriană Tarom susține, într-un comunicat de presă, că a vândut sloturile de la aeroportul Heathrow din Marea Britanie, pentru că românii preferă zborurile low-cost, pe alte aeroporturi londoneze, mai accesibile.

BoardingPass a scris vineri, 16 august, că Tarom a vândut sloturile de aterizare/ decolare de la aeroportul Heathrow din capitala Marii Britanii, cel mai aglomerat din Europa, către Qatar Airways. Valoarea tranzacției dintre Tarom și compania din Qatar pentru vânzarea celor 14 sloturi săptămânale nu a fost făcută publică, însă recent compania aeriană românească a primit o ofertă de peste 20 de milioane de lire sterline și a refuzat-o.

Tranzacția cu Qatar Airways este programată să se finalizeze la data de 26 octombrie 2024.

Vânzarea sloturilor a făcut parte din planul de restructurare al Tarom. Tarom transmite că planul de restructurare include măsuri esențiale pentru reducerea pierderilor, plata datoriilor, stabilizarea companiei și aducerea într-o zonă de profitabilitate și sănătate economică, asigurând astfel un viitor sustenabil. Printre aceste măsuri se numără și
valorificarea unor active care să contribuie la atingerea indicatorilor de viabilitate economică, precum sloturile de operare de pe Aeroportul Heathrow.

„Decizia de a valorifica sloturile de operare de pe Aeroportul Heathrow a fost luată după o analiză detaliată a condițiilor de operare și a impactului economic al acestora asupra companiei. Măsura a fost luată în contextul în care TAROM trebuie să opereze două curse zilnice, pe tot parcursul anului, indiferent de gradul de ocupare sau sezon, fără posibilitatea de ajustare a frecvenței sau a orarului de zbor”, arată compania.

Tarom mai transmite că „această evaluare a ținut cont de contextul în care majoritatea pasagerilor români preferă zborurile low cost operate pe alte aeroporturi londoneze, mai accesibile, timp în care fluxurile de pasageri micșorate nu se mai concentrează doar în capitala Angliei, ci se împart între zboruri ce leagă orașe diverse de la noi cu orase mai mici din Anglia, prin zboruri directe, pe aeroporturi care nu sunt de conexiune, cum e Heathrow, și care au costuri mult mai mici”.

Compania aeriană susține că, odată cu tranzacția, va obține atât un beneficiu operațional, cât și economic.

„Așa cum și-a asumat prin plan cu doi ani în urmă, compania a reușit să vândă sloturile de operare pe singurul aeroport unde tranzacționarea acestora este posibilă, Heathrow, către Qatar Airways. Această recentă tranzacție ne dă posibilitatea să continuăm investițiile și să atingem obiectivele din planulului de revitalizare a TAROM”, a declarat directorul Costin Iordache.

Toate sumele obținute în urma tranzacțiilor parte din acțiunile asumate și prevăzute în planul de restructurare au drept obiectiv stabilizarea companiei și intrarea pe profit, odată cu funcționarea acesteia în condiții de piață concurențială, fără intervenții de stat.

Odată cu finalizarea tranzacției de vânzare a sloturilor operate pe aeroportul Heathrow, compania poate continua planul de restructurare, validat de Comisia Europeană, și măsurile menite să optimizeze utilizarea eficientă a resurselor existente.

Unul dintre principalele obiective ale companiei este obținerea de profit operațional, obiectiv pentru s-au făcut deja progrese semnificative. Prin urmare, după o serie neîntreruptă de 20 de ani și de acumulare constantă de datorii, în anul 2023 pierderile companiei au fost reduse cu valoarea de 174 milioane lei, ajungând sub pragul de 100 milioane lei, iar prin Bugetul de Venituri și Cheltuieli aferent 2024, compania estimează un profit operațional de 278.530,87 mii lei, în creștere față de rezultatul brut – pierdere de 99.471,17 mii lei la data de 31.12.2023. Mai mult, în acest moment nu mai există datorii curente la bugetul de stat.

Pe lângă această tranzacție, TAROM și-a asumat și alte măsuri importante pentru anul 2024, precum valorificarea celor patru aeronave AIRBUS 318 și continuarea modernizării flotei prin integrarea noilor aeronave Boeing 737 MAX 8, programate să ajungă în România anul viitor. Aceste acțiuni sunt esențiale pentru crearea unei baze financiare solide și pentru asigurarea unui viitor sustenabil pentru companie.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.