Tehnologiile AI îmbunătăţesc experienţa de shopping online în 2025 – analiză

AI chip inteligență artificială Foto: Pixabay

Clienţii cumpără din mai multe categorii, tehnologiile AI îmbunătăţesc experienţa de shopping online, vor fi alese soluţiile de plată inovatoare şi flexibile, livrare gratuită şi garanţie extinsă, precum şi cele mai bune preţuri, sunt cele cinci tendinţe din ecommerce, în viziunea eMAG, care vor îmbunătăţi experienţa clienţilor în acest an.

Retailerul online consideră, într-un comunicat, că numărul românilor care îşi fac cumpărăturile online a crescut constant, în contextul diversificării serviciilor şi produselor disponibile în e-commerce. De altfel, cel mai recent raport INS arată că 72,9% dintre români au ales produse din online în 2024, cu peste 7% faţă de anul anterior. Motivele preferinţei pentru e-commerce ţin de faptul că aici găsesc mai uşor oferte competitive, au acces la o gamă variată de produse, soluţii de plată flexibile pentru toate nevoile, dar şi recomandări personalizate de shopping, datorită tehnologiilor AI.

“Cumpărăturile obişnuite pot ajunge să consume destul de mult efort, iar ecommerce este soluţia la îndemână care îşi va continua tendinţa de creştere anul acesta. Noi monitorizăm continuu datele şi am observat că adopţia cumpărăturilor online e în strânsă legătură cu implementarea soluţiilor care le oferă oamenilor o experienţă de shopping mai simplă, personalizată şi eficientă. Cu ajutorul tehnologiilor AI îmbunătăţim constant această experienţă pentru clienţii noştri, în fiecare etapă a ei, fie că vorbim de zona de căutare, navigare, recomandări sau soluţii flexibile de plată şi livrare”, a declarat Irina Pencea, general manager eMAG România, Ungaria şi Bulgaria, citată în comunicat.

Analize Economedia

economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere

În 2025, experienţa de shopping online devine mai simplă şi mai eficientă datorită tehnologiilor avansate, serviciilor flexibile şi ofertelor personalizate. În context, eMAG monitorizează cinci tendinţe cu impact major în shopping-ul online din acest an.

Una dintre tendinţe este că se cumpără din mai multe categorii. Clienţii şi-au mutat tot mai multe cumpărături obişnuite online şi apreciază platformele unde pot adăuga în aceeaşi comandă produse din categorii diferite.

În plus, tehnologiile AI îmbunătăţesc deja experienţa de shopping online, iar clienţii beneficiază de recomandări relevante pentru nevoile lor. Când un client vizitează un anumit articol, inteligenţa artificială îi sugerează automat produse similare, oferindu-i opţiuni adaptate preferinţelor sale. În prima lună a acestui an, AI a generat peste 1,2 milioane de recomandări, ajutând utilizatorii să descopere mai uşor cele mai bune oferte pentru ei.

De asemenea, clienţii vor continua să aleagă soluţii de plată inovatoare şi flexibile pentru mai mult control asupra bugetului personal. Astfel, soluţiile care oferă plăţi flexibile au devenit tot mai apreciate de clienţi, pentru că îi ajută să îşi gestioneze mai eficient bugetul lunar, transmite Agerpres.

Totodată, livrarea gratuită şi garanţia extinsă vor continua să convingă clienţii să îşi mute cumpărăturile recurente online.

O altă direcţie se referă la faptul că românii cumpără mai mult, dar sunt tot mai atenţi la preţuri şi caută cele mai bune oferte, fie că este vorba de produse de zi cu zi sau de achiziţii de valoare mai mare. Astfel, tot mai mulţi se îndreaptă spre online, conştientizând rolul comerţului electronic în democratizarea cumpărăturilor, prin faptul că oferă acces oricui şi oriunde la aceeaşi gamă variată şi preţuri competitive. Această tendinţă se reflectă şi în cifrele celui mai recent raport INS, care arată că, la nivelul anului trecut, numărul celor care au făcut cumpărături online a crescut în mediul rural cu 2,5% mai mult decât în urban.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.