Termenul mediu de plată a facturilor, practicat de companiile din România, a crescut, în ultimii 3 ani, de la 90 de zile, spre aproape 150 de zile, arată compania de tehnologie DigiSinergy.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Mai mult, aproximativ 30% dintre facturi nu sunt plătite la timp din cauza neatenţiei, cele două aspecte contribuind major la funcţionarea greoaie a business-urilor, la acumularea de penalităţi şi la un risc tot mai mare de incapacitate de plată.

„Ca în orice perioadă de criză, atenţia managerilor creşte pentru a putea naviga în ape mai tulburi. Criza sanitară, urmată de criza energetică, suprapusă războiului din Ucraina, aduc provocări majore în business: criza de personal, motivarea şi retenţia angajaţilor, schimbările legislative, dinamica ecosistemului de business, astfel încât, deşi managerii sunt conştienţi că trebuie să gestioneze corect cashflow-ul, nu mai au energia să o facă”, spune Natalia Lepădatu, cofondator DigiSinergy, menţionând că, în acest context, tocmai acest indicator – cashflow-ul – ar trebui să fie cât mai urmărit şi automatizat pentru a evita erorile şi a reduce riscurile.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Cashflow-ul, sau sumele de bani nete de care dispun companiile, rezultate din diferenţa dintre încasările şi plăţile curente ale unei întreprinderi, este gestionat, în cele mai multe companii din România, de o singură persoană responsabilă să recepţioneze facturile, să aprobe plăţile, să înregistreze ordinele de plată în bancă şi, ulterior, să execute ordinele de plată. Iar decizia de a plăti un ordin de plată este făcută intuitiv, emoţional, de multe ori, ignorându-se parametri cum sunt plăţile viitoare şi importanţa lor, mai subliniază compania.