Tesla a redus prețurile Model Y în Germania, la o săptămână după reducerile de preț din China

model y Sursa foto: Tesla

Producătorul auto Tesla a redus prețurile mașinilor sale Model Y în Germania, unde a pierdut locul de cel mai bun vânzător de vehicule electrice în favoarea Volkswagen în 2023, la o săptămână după ce producătorul auto a redus prețurile Model 3 și Model Y în China, scrie Reuters.

Tesla a redus prețurile pentru Model Y Long Range și Model Y Performance cu 5.000 de euro, la 49.990 de euro și, respectiv, 55.990 de euro, ceea ce reprezintă o reducere de 9% și 8,1% față de prețurile anterioare.

De asemenea, a redus prețul modelelor Model Y cu tracțiune spate cu 1.900 de euro, sau 4,2%, până la 42.990 de euro, potrivit datelor de pe site-ul său.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

În 2023, Volkswagen a depășit Tesla ca cel mai mare vânzător de vehicule electrice în Germania, obținând o cotă de piață de 13,5%, față de 12,1% pentru Tesla, potrivit cifrelor autorității federale germane pentru autovehicule KBA.

Cea mai recentă reducere de preț vine după ce Tesla a anunțat săptămâna trecută că va suspenda cea mai mare parte a producției de automobile la fabrica sa de lângă Berlin în perioada 29 ianuarie – 11 februarie. Compania a pus suspendarea pe seama lipsei de componente din cauza modificării rutelor de transport din cauza atacurilor asupra navelor din Marea Roșie.

De asemenea, aceasta vine în contextul în care producătorii de vehicule electrice au intrat într-o cursă a reducerilor în China, primul producător de automobile din lume, pe care Ola Kaellenius, CEO-ul Mercedes-Benz, a numit-o “darwinistă” anul trecut.

Programul de subvenționare a vehiculelor electrice din Germania, care trebuia inițial să se aplice până la sfârșitul anului 2024, s-a încheiat prematur luna trecută, o măsură care era de așteptat să afecteze producătorii germani de automobile care se luptă deja să reducă prețurile la nivelurile oferite de concurenții chinezi și americani.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: