Tesla valorează de circa opt ori mai mult decât Volkswagen, cel mai mare producător auto european

masini, Tesla sursa foto: Ilona Andrei / G4Media.ro

Săptămâna trecută a fost plină de lovituri pentru ambițiile lui Herbert Diess, CEO-ul Volkswagen, privind vehiculele electrice.

În timp ce Tesla a intrat în clubul de o mie de miliarde de dolari, a primit o comandă de referință de la Hertz și a stabilit un nou record de vânzări în Europa, șeful Volkswagen a prezentat reducerea vânzărilor, a livrărilor și o scădere a profiturilor trimestriale, chestiuni care înseamnă că detronarea lui Elon Musk ca rege al vehiculelor electrice (EV) a devenit mult mai dificilă.

„Recentele realizări ale Tesla transmit un mesaj clar”, a spus Diess analiştilor în timpul unui apel cu privire la rezultatele din trimestrul trei, care a sfârşit prin a fi în principal despre Tesla. „Trebuie să ne pregătim pentru o nouă fază a competiției”, spune acesta citat de Reuters.

Admirator de multă vreme al lui Musk, Diess a crescut anul acesta presiunea și a schițat planuri – inclusiv înființarea a șase fabrici mari de baterii în Europa – care vizează să-l depășească pe rivalul VW din SUA ca cel mai mare vânzător de vehicule electrice din lume până în 2025.

Dar o penurie cronică de semiconductori a încetinit progresul Volkswagen, scotând la iveală dezavantajele pe care producătorii de mașini le-au avut în comparație cu rivalii de lux care vând mai puține vehicule.

Și având în vedere că Tesla valorează de aproape opt ori mai mult decât VW, în timp ce vinde, în comparație, doar 5% din numărul de mașinilivrat de VW, iar modelul său 3 devenind primul vehicul electric care a condus vânzările lunare în Europa, în această etapă este mai mult despre a ține pasul, nu a ajunge din urmă.

Pentru a înrăutăți lucrurile, Musk va începe în curând să producă mașini la uzina de ultimă generație a Tesla din Gruenheide, lângă Berlin, ducând lupta pentru dominația auto mondială în Germania, unde au fost inventate unele dintre primele automobile.

Diess, în vârstă de 63 de ani, care a scos producătorul de mașini din scandalul său de înșelăciune privind emisiile Dieselgate, a spus că acest lucru îi va forța pe greii locali să-și ridice semnificativ nivelul pentru a nu rămâne mai în urmă.

Iar Diess, care cu ani în urmă a avut o ofertă pentru a conduce Tesla, a evidențiat în mod repetat succesul lui Musk, pionierul EV.

Chiar dacă acțiunile Volkswagen au crescut cu 28% până în acest an, evaluarea sa actuală de aproximativ 121 de miliarde de euro  este departe de cele 200 de miliarde pe care Diess consideră că valorează compania, care include mărcile de lux Porsche și Audi.

Diess, care a devenit CEO-ul Volkswagen în 2018, chiar l-a invitat pe Musk să vorbească cu managerii săi luna aceasta, considerată ca o mișcare de a pune presiune asupra conducerii superioare pentru a ajunge din urmă producătorul de automobile din SUA.

O parte centrală a efortului de a ține pasul cu Tesla va fi proiectul Trinity al Volkswagen, în baza căruia producătorul auto dorește să construiască un sedan emblematic EV la uzina sa din Wolfsburg din 2025/26 și să transforme fabrica într-o provocare pentru site-ul Tesla din Gruenheide.

Acest plan include reducerea timpului necesar pentru asamblarea vehiculelor electrice la aproximativ 10 ore, a declarat pentru Reuters directorul financiar Volkswagen Arno Antlitz, aproximativ în același timp necesar Tesla pentru a-și construi Modelul 3.

De asemenea, este clar că acest lucru va însemna mai puține locuri de muncă, ceea ce implică riscul unor bătălii lungi și dureroase cu reprezentanții muncitorilor, care au deținut în mod tradițional o putere semnificativă la al doilea cel mai mare producător de automobile din lume.

„Trebuie să pregătim producția pentru o forță de muncă mult redusă în unele linii. Trebuie să ne pregătim pentru mai puțină complexitate, pentru mai multă viteză, viteză pe linie”, a spus Diess.

CFO Antlitz a spus că, deși atât conducerea, cât și lucrătorii ar putea fi de acord cu privire la necesitatea revizuirii Wolfsburg, el a recunoscut că găsirea unui punct comun ar putea fi o provocare.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: