The Independent: Via Transilvanica, pista de ciclism sălbatică, care aduce vizitatori în mediul rural românesc

8-semne-via-transilvanica-ukas Sursa foto: Turnul Sfatului

Publicația britanică The Independent a realizat un reportaj despre Via Transilvanica, traseul care străbate România din Bucovina până la cazanele Dunării și spune că „răspunsul Europei de Est la Camino de Santiago” este cel mai bine explorat pe două roți.

Supranumit „Camino de Est”, Via Transilvania este o legătură a vechilor drumuri comerciale și de transhumanță care se întinde acum pe 1.400 km de-a lungul țării. Pornind din nordul Bucovinei, aproape de granița cu Ucraina, acesta traversează înclinat Transilvania și Munții Carpați și se încheie într-un sat aflat la mică distanță de Serbia.

Primul proiect de acest gen din Europa de Est, Via Transilvanica este creația ecologistului Alin Ușeriu și a fratelui său Tiberiu, care conduc organizația neguvernamentală Tășuleasa Social. Povestea lui Tiberiu, închis anterior pentru jaf armat, acum un celebru alergător de ultramaraton, adaugă culoare la originea proiectului.

Analize Economedia

MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta

Împreună, ei au sfidat o serie de obstacole, evitând banii „corupți” ai statului și obținând în același timp sprijinul unor grupuri care se întind de la comunitățile locale la companiile de exploatare forestieră. Patru ani și jumătate mai târziu, a apărut un traseu care unește șapte regiuni și peste 100 de „unități” administrative, oferind oamenilor un motiv pentru a pătrunde adânc în arcadia fascinantă a României.

O companie britanică, Slow Cyclist, a lansat serie de excursii, Via Transilvanica fiind primul dintre acestea, care se adresează cicliștilor mai tineri și mai în formă – destul de diferită de poveștile eponime pentru care este cunoscută.

Printre ghizi se regăsește Sergiu, campion la ciclism montan, ales personal de frații Ușeriu pentru a cartografia Via Transilvanica din perspectiva unui ciclist. Ca parte a recunoașterii, a parcurs toți cei 1.400 km împreună cu un prieten, alimentat cu coniac de pere și prune. „Dacă nu cunoști traseul, poți muri”, a spus el. „Sunt câteva dealuri foarte abrupte”. Citește seria întreagă pe G4Media și Turnul Sfatului.

Pentru fiecare kilometru de traseu există un marcaj de 250 kg din piatră antracit, cu un „T” portocaliu strălucitor pe el. Fiecare dintre ele a fost sculptat în mod unic de un artist diferit. „Este cea mai lungă galerie de artă din lume”, a spus Iancu, al doilea ghid. Întrebat dacă VT este un semn al prosperității în România, el a răspuns: „Ei bine, a fost construit de voluntari – oameni care și-au dedicat timpul liber unei cauze superioare”, a spus el. „Cred că asta se reflectă pozitiv…”

O parte din modul de operare al Via este de a inversa efectul urbanizării, de a le oferi oamenilor un motiv să rămână sau să se întoarcă la țară. Gazda jurnalistului i-a spus că numărul oaspeților pe care îi primește anual a crescut cu 600% de când a fost lansat Via Transilvanica. „Cifrele sunt încă mici”, a recunoscut ea, ”dar lucrurile merg în direcția bună, iar fiica mea plănuiește acum să se întoarcă de la oraș pentru a lucra cu noi.”

The Slow Cyclist oferă o expediție de cinci nopți în Bucovina de la 1.750 de lire sterline de persoană, pe baza călătoriei într-un grup de 12 persoane, fie ca parte a unei excursii programate, fie într-un grup privat. Aceasta include transferuri de grup de la aeroport, un vehicul de sprijin și transferuri de bagaje, doi ghizi locali vorbitori de limba engleză, vehicul de ajutor, cinci nopți de cazare, toate mesele, gustările și băuturile, toate activitățile, închiriere de biciclete electrice și căști. De asemenea, este inclusă o donație de 1% pentru cauze locale aliniate valorilor The Slow Cyclist. Nu sunt incluse zborurile internaționale, costurile personale, bacșișurile și asigurarea de călătorie.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.