CATL a fost cel mai mare producător mondial de baterii pentru mașini electrice pentru al cincilea an consecutiv în 2021, potrivit cifrelor firmei de cercetare de piață SNE Research. Cu o capacitate instalată de 96,7 gigawați-oră, CATL a atins o cotă de 32,6% din piața globală a bateriilor de mașini cu litiu-ion în 2021. Podiumul este în întregime asiatic, dar nu pur chinez: LG Energy Solution s-a clasat pe locul al doilea, cu o cotă de piață de 20,3% și o capacitate totală de 60,2 GWh, potrivit evaluării. Panasonic este pe locul trei, cu o capacitate instalată de 36,1 GWh și o cotă de piață de 12,2%.
Cu toate acestea, acest lucru înseamnă, de asemenea, că primele trei au deja o cotă de piață combinată de 65,1%, cu 193 GWh de capacitate instalată. Potrivit SNE Research, piața totală era de 296,8 GWh la sfârșitul anului – de două ori mai mult decât în urmă cu un an. Mai exact, creșterea a fost de 102,3%.
În timp ce podiumul este mixt, puterea de piață în creștere a producătorilor chinezi este evidentă în locurile din spatele lor: un total de cinci producători chinezi sunt plasați în top 10. BYD a ajuns pe locul 4, cu 26,3 GWH sau 8,8% cotă de piață. CALB (al 7-lea), partenerul VW, Gotion High-Tech (al 8-lea) și SVOLT Energy Technology, pe locul zece, s-au clasat, de asemenea, în top 10.
Producător | Capacitate de producție 2021 (GWh) | Cotă de piață (%) | Poziție |
---|---|---|---|
CATL | 96,7 | 32,6 | 1 |
LG Energy Solution | 60,2 | 20,3 | 2 |
Panasonic | 36,1 | 12,2 | 3 |
BYD | 26,3 | 8,8 | 4 |
SK On | 16,7 | 5,6 | 5 |
Samsung SDI | 13,2 | 4,5 | 6 |
CALB | 7,9 | 2,7 | 7 |
Gotion High-Tech | 6,4 | 2,1 | 8 |
AESC | 4,2 | 1,4 | 9 |
SVOLT | 3,1 | 1 | 10 |
Sursa foto: SNE Research
SVOLT a înregistrat cea mai rapidă creștere, cifra de afaceri crescând de peste cinci ori anul trecut. Cu toate acestea, cele mai mari creșteri de capacitate pot fi atribuite CATL și BYD, care și-au mărit ambele capacitatea de producție instalată cu un factor de 2,5 în decurs de un an. CALB și Gotion au reușit în continuare un factor de 2.
Dintre producătorii coreeni, LG a reușit să crească cu 70%, potrivit portalului Pulse News, și datorită vânzărilor robuste ale modelului Tesla Model Y și VW ID.4. Cu toate acestea, pe măsură ce piața a crescut mai rapid, LG a pierdut cota de piață. SK On și-a dublat capacitatea și a aterizat pe locul cinci în clasament, cu o cotă de piață de 5,6%. Samsung SDI a reușit „doar” să crească cu 50% la 13,2 GWh și s-a clasat pe locul șase cu o cotă de piață de 4,5%.
Un alt producător japonez, AESC, a intrat în top 10 pe locul nouă, cu o cotă de piață de 4,2 GWh sau 1,4%. Comparativ cu 2020, AESC a reușit să-și mărească capacitățile de producție cu 0,3 GWh. S-au anunțat însă proiecte mari în Anglia și Franța, care ar trebui să crească capacitatea în următorii ani.