Dacia este brandul favorit de românii care au ales să își cumpere o mașină prin programele Rabla Clasic și Plus, cu 6.594 de mașini prin Rabla Plus și 23.910 de mașini prin Rabla Clasic, potrivit datelor transmise de Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) la solicitarea Economedia.
În topul brandurilor preferate de românii care au accesat programul Rabla Plus se află și Tesla, cu 1.084 de mașini și Volkswagen cu 989 de mașini.
În ceea ce privește programul Rabla Clasic, în top trei se pot găsi mărcile Dacia, cu 23.910 mașini, Hyundai, cu 6.513 mașini și Toyota, cu 5.604 mașini.
Cum arată programele Rabla Clasic și Rabla Plus în primele șapte luni ale anului
Potrivit informațiilor transmise de Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) la solicitarea Economedia, în cadrul Programului Rabla Clasic 2023, s-au înscris la producători/dealeri auto, 18.399 persoane fizice.
Instituția transmite că până în prezent au fost achiziționate 16.320 de autovehicule noi. S-au înscris la producători/dealeri auto 3.345 persoane fizice, iar până în prezent s-au achiziționat 2.007 autovehicule.
„În cadrul Programului Rabla Plus 2023, s-au înscris la producători dealeri auto 4.225 persoane fizice, până în prezent fiind achiziționate 4.470 autovehicule noi (3.732 pur electrice și 738 hibrid plug-in). S-au înscris la producători/dealeri auto 2.341 persoane juridice. Până în prezent s-au achiziționat 1.659 autovehicule (1.471 pur electrice și 188 hibrid plug-in)”, potrivit datelor transmise de AFM.
Programele se desfășoară în acest an în două etape, prima etapă fiind organizată în perioada 24 martie – 30 iunie 2023. Bugetul alocat Programului Rabla Clasic 2023 este de 560 de milioane de lei și pentru Programul Rabla Plus, bugetul alocat este de 780 de milioane de lei. În ediția de anul acesta, programele au venit cu o serie de modificări. În ceea ce privește Programul Rabla Clasic, prima de casare a fost majorată la 7.000 lei, respectiv 10.000 lei în cazul predării a 2 autovehicule uzate.