Toți cei 102 kilometri din Autostrada Bucureștiului (A 0) vor fi deschiși circulației în 2026, dă asigurări secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, singurul oficial care a fost prezent miercuri, 29 noiembrie la deschiderea circulației pe cei 10 kilometri ai Autostrăzii București Nord între DN 1 și A 3. Scrioșteanu a promis că pe semi inelul nordic ,,cel mai târziu” la sfârșitul anului viitor va fi rezolvată și problema conexiunii cu DN 2, iar pe jumătatea de sud a A 0 grecii de la Aktor vor termina și lotul 3 care să permită legătura completă între A 1 București-Pitești și A 2 -Autostrada Soarelui, prin urmare în 2024 vor fi 70 de kilometri deschiși din A 0.
Scrioșteanu a remarcat și mobilizarea bună din ultimele luni ale Asocierii Pizzarotti-Retter de pe primul lot al Autostrăzii Moldovei, progres care dă speranțe la respectarea termenului de execuție de 22 de luni pe lotul dintre Joița și Corbeanca de pe A 0 Nord al cărui contract a fost semnat pe 20 septembrie : ,,surpriza este că firma care a câștigat acest lot, după un început destul de slab pe A 7 (n.r Autostrada Moldovei) a recuperat și acum este în graficul contractat cu acel lot (Ploiești-Dumbrava-Mizil 21 km.). Prin urmare, am speranța că a învățat din rezilierile pe care le-am făcut în ultima perioadă și nu vom mai avea probleme de mobilizare pe lotul 1 din A 0 Nord așa încât să avem în 2026 toți cei 102 kilometri din Centura Capitalei la profil de autostradă.” – Ionel Scrioșteanu.
Situația Loturilor 3 și 4 de pe A0 Nord
Contractul pentru proiectarea și execuția lotului 3 Afumați -Pantelimon (8,5 km.) a fost semnat cu un constructor din China în martie 2023 cu 12 luni etapa de proiectare care a început în 22 mai 2023 și 18 luni execuție. Pentru Lotul 4 Pantelimon-A 2 (4,5 km.) UMB așteaptă să primească Autorizația de Construire completă pentru viaductul de la Cernica, întregul lot având termen de 18 luni. Rămâne de văzut dacă la primăvară echipele UMB care au lucrat pe Lotul 2 Nord vor fi complet transferate pe Lotul 4.