Producătorul japonez Toyota Motor Corp a depășit General Motors Co în Statele Unite în primele nouă luni ale anului 2021, în timp ce producătorul auto din Detroit s-a confruntat cu probleme de producție care decurg din lipsa cipurilor semiconductoare.
Potrivit Reuters, în primele nouă luni, Toyota a vândut 1,86 milioane de vehicule, în comparație cu 1,78 milioane de GM, depășind producătorul american cu puțin peste 80.000 de vehicule, au arătat datele publicate vineri.
GM a fost cel mai mare vânzător de vehicule din Statele Unite din 1931, când a depășit Ford Motor Co (F.N), potrivit datelor publicate în industrie Automotive News.
GM a fost puternic afectată de criza cipurilor, dar a spus că începând de săptămâna viitoare majoritatea fabricilor sale din America de Nord vor funcționa la producție regulată.
GM a declarat că vânzările sale în al treilea trimestru din SUA au scăzut cu aproape 33%, ajungând la 446.997 de vehicule, cel mai slab trimestru de vânzări din ultimii zece ani, potrivit Automotive News. Vânzările GM au crescut cu 0,1% în primele nouă luni. Acțiunile sale, care au câștigat peste o pătrime în valoare anul acesta, s-au închis cu 0,8% vineri.
Toyota, cel mai mare producător auto din lume în volum, a declarat că vânzările sale în SUA au crescut cu 1,4% la 566 005 de vehicule în trimestrul respectiv și au crescut cu 27,9% în primele nouă luni.
Purtătorul de cuvânt al GM, Jim Cain, a declarat vineri: „Cu siguranță ne-am dori să mai avem câțiva semiconductori și pun pariu că Toyota ar dori să mai aibă câteva pick-up-uri și SUV-uri. de criza cipurilor.
Un purtător de cuvânt al Toyota a declarat că cifrele de vânzări din SUA în 2021 erau o anomalie din cauza problemei cu jetoane și producătorul auto a subliniat că nu s-a concentrat niciodată pe a fi numărul 1 în ceea ce privește vânzările.
Mașinile folosesc cipuri în sistemele lor de infotainment, în timp ce pandemia a alimentat o cerere mai mare de cipuri, deoarece mai mulți oameni lucrează de acasă și depind de smartphone-uri și alte electronice.
Pentru tot 2020, GM a vândut 2,55 milioane de vehicule în Statele Unite, comparativ cu 2,11 milioane Toyota, care era înaintea celor 2,04 milioane Ford.
În trimestrul respectiv, vânzările SUA ale Nissan (7201.T) au scăzut cu 10%, în timp ce vânzările din SUA ale companiei mamă Chrysler Stellantis (STLA.MI) au scăzut cu 19%.