Producătorul auto japonez Toyota Motor Corp a vândut 10,5 milioane de vehicule în 2022, a anunțat luni compania. Cu test rezultat, Toyota își apără titlul de cel mai bine vândut producător auto din lume pentru al treilea an consecutiv, scrie Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Vânzările globale ale grupului, inclusiv ale unității de camioane Hino Motors și ale producătorului de mașini mici Daihatsu, au scăzut cu 0,1%. Vânzările record din afara Japoniei de 8,6 milioane de vehicule au ajutat la compensarea unei scăderi de 9,6% pe piața sa internă, la 1,9 milioane.

Rivalul de pe locul al doilea, Volkswagen Group, a raportat la începutul acestei luni cele mai mici vânzări din ultimii zece ani, de 8,3 milioane de vehicule, în condițiile în care blocajele COVID-19 din China și războiul din Ucraina au perturbat lanțurile de aprovizionare.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

În timp ce unele constrângeri de aprovizionare legate de cipuri au rămas și pentru Toyota, producătorul auto japonez a declarat că cererea puternică din Asia și o creștere a capacității de producție și o optimizare în Asia și America de Nord l-au ajutat să crească producția globală cu 5% în 2022.