Toyota își apără titlul și rămâne cel mai bine vândut producător auto din lume / Grupul japonez e lider pentru al treilea an consecutiv

toyota Sursa foto: Facebook/Toyota

Producătorul auto japonez Toyota Motor Corp a vândut 10,5 milioane de vehicule în 2022, a anunțat luni compania. Cu test rezultat, Toyota își apără titlul de cel mai bine vândut producător auto din lume pentru al treilea an consecutiv, scrie Reuters.

Vânzările globale ale grupului, inclusiv ale unității de camioane Hino Motors și ale producătorului de mașini mici Daihatsu, au scăzut cu 0,1%. Vânzările record din afara Japoniei de 8,6 milioane de vehicule au ajutat la compensarea unei scăderi de 9,6% pe piața sa internă, la 1,9 milioane.

Rivalul de pe locul al doilea, Volkswagen Group, a raportat la începutul acestei luni cele mai mici vânzări din ultimii zece ani, de 8,3 milioane de vehicule, în condițiile în care blocajele COVID-19 din China și războiul din Ucraina au perturbat lanțurile de aprovizionare.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

În timp ce unele constrângeri de aprovizionare legate de cipuri au rămas și pentru Toyota, producătorul auto japonez a declarat că cererea puternică din Asia și o creștere a capacității de producție și o optimizare în Asia și America de Nord l-au ajutat să crească producția globală cu 5% în 2022.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: