Grupul nipon Toyota Motor îşi va menţine probabil titlul de producătorul auto cu cele mai mari vânzări la nivel mondial, pentru al şaselea an consecutiv, după ce miercuri a raportat că în primul semestru a vândut pe plan mondial 5,54 milioane de vehicule, un nivel record, depăşind rivala germană Volkswagen AG, transmit Reuters şi Kyodo, citate de Agerpres.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
În primele şase luni din acest an, companiile din grupul Toyota, inclusiv subsidiarele Daihatsu şi Hino Motors, au înregistrat o creştere anuală a vânzărilor globale de 7,4%, stabilind un nou record de vânzări, pentru prima dată în ultimii patru ani.
Ultima dată când Toyota a raportat un record de vânzări în primul semestru a fost în 2021 – 5,47 milioane de vehicule – dar de atunci rezultatele au fost afectate de deficitul global de semiconductori şi suspendarea producţiei, în urma unor scandaluri.
În primul semestru din acest an, Volkswagen a vândut 4,41 milioane de vehicule, un avans anual de 1,3%, conform datelor anunţate de grupul german.
În primele şase luni din acest an, grupul Toyota a înregistrat pe plan intern o creştere anuală a vânzărilor de 27,4%, la 1,05 milioane de vehicule, redresându-se după declinul din 2024, când livrările au fost afectate de o serie de scandaluri legate de testele de certificare şi siguranţă la firmele grupului, inclusiv la Daihatsu, dar şi la firma mamă Toyota.
Şi vânzările peste hotare au înregistrat un avans anual de 3,6% în primul semestru, la 4,50 milioane unităţi, un nivel record, datorită cererii solide pentru modele hibride pe plan mondial.
Deşi în aprilie administraţia Trump anunţase taxe vamale de 27,5% pentru maşinile importate din Japonia, săptămâna trecută Tokyo şi Washington au convenit taxe vamale de 15%.
În China, unde concurenţa este puternică, în special pe segmentul vehiculelor electrice (EV), vânzările Toyota au urcat cu 6,8%, la 837.744 unităţi.
Producţia totală de vehicule a Toyota a crescut în ritm anual cu 5,8% în primul semestru, la 4,9 milioane de vehicule.
Toyota va produce vehicule electrice în Europa începând din 2028
Toyota va începe să producă vehicule electrice în Europa începând din 2028, începând cu un SUV electric la fabrica sa din Kolín, Cehia. Această mișcare marchează prima producție de vehicule electrice a Toyota pe continent, în contextul în care compania se pregătește pentru reguli mai stricte ale UE privind emisiile și își propune să atingă neutralitatea carbonului în Europa până în 2035, scrie Electrive.
Potrivit publicației japoneze Nikkei, Toyota intenționează să producă aproximativ 100.000 de unități pe an la filiala sa cehă, Toyota Motor Manufacturing Czech Republic (TMMCZ). Aceasta va marca prima producție de vehicule electrice a constructorului auto pe continent și semnalează o schimbare strategică către producția localizată de vehicule electrice înainte de interdicția Uniunii Europene din 2035 privind autoturismele noi cu motor cu ardere internă.
Fabrica cehă din Kolín este de așteptat să producă un nou SUV electric. Modelul va face parte din portofoliul BEV în expansiune al Toyota, care va include 14 modele în Europa până în 2026. Acestea vor cuprinde noi modele, precum SUV-ul C-HR+ și o versiune revizuită a bZ4X, primul vehicul electric produs în serie de Toyota.
„Toyota își propune să atingă neutralitatea carbonului în Europa până în 2035”, notează articolul Nikkei, subliniind intenția companiei de a se alinia la politicile climatice regionale. „În prezent, vehiculele electrice reprezintă mai puțin de 2% din vânzările totale”, continuă raportul, subliniind importanța viitoarei treceri la producția de vehicule electrice în Europa.
Toyota intenționează să-și tripleze gama globală de modele EV până în 2027 și să-și crească producția de mașini electrice la aproximativ un milion de vehicule – de șapte ori mai mult decât nivelul din 2024.
Prin stabilirea capacității de producție de vehicule electrice în Uniunea Europeană, Toyota intenționează să eficientizeze lanțurile de aprovizionare, să reducă emisiile legate de logistică și să îmbunătățească competitivitatea costurilor. Măsura este concepută și pentru a sprijini respectarea obiectivelor UE privind emisiile de CO₂ la nivelul întregului parc auto și a viitoarelor reglementări privind emisiile, inclusiv Euro 7.
TMMCZ a fost fondată în 2002 ca o societate mixtă între Toyota și PSA Group. Denumită inițial Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech (TPCA), a devenit proprietatea integrală a Toyota și a fost redenumită TMMCZ la 1 ianuarie 2021. În prezent, produce modelele Toyota Aygo X și Toyota Yaris.