Toyota, prima companie niponă al cărei profit operațional depăşeşte pragul de 5.000 miliarde de yeni

Toyota Camry Hybrid Car Sursa foto: Facebook/ Toyota

Profitul operaţional al Toyota în anul fiscal încheiat la 31 martie 2024 aproape s-a dublat faţă de exerciţiul precedent, la 5.350 miliarde de yeni (34,5 miliarde de dolari), devenind prima companie niponă care depăşeşte pragul de 5.000 miliarde de yeni, datorită cererii robuste post-pandemie şi a deprecierii monedei locale, transmit Reuters şi Kyodo, conform Agerpres.

De asemenea, cel mai vândut producător auto a anunţat dublarea profitului net anual, la nivelul record de 4.940 miliarde de yeni, după ce vânzările au urcat cu 21,4%, la valoarea record de 45.100 miliarde de yeni.

Aceste evoluţii vin în pofida scandalurilor legate de calitate la subsidiara sa Daihatsu Motor Co şi compania afiliată Toyota Industries Corp.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Pentru actualul an fiscal, care se va încheia la 31 martie 2025, compania se aşteaptă la un declin al profitului net de 27,8%, la 3.570 miliarde de yeni, pe fondul majorării investiţiilor în resurse umane, noi tehnologii şi lanţuri de aprovizionare. Vânzările ar urma să urce cu 2%, la 46.000 miliarde de yeni.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Vânzările de vehicule ale Toyota, inclusiv cele ale subsidiarelor sale Daihatsu şi Hino Motors Ltd, au urcat cu 5%, la 11,09 milioane de unităţi.

Recentul declin al cererii de vehicule electrice (EV) pe plan global, pe fondul numărului redus de staţii de încărcare, a afectat producătorii auto.

În cazul mărcilor Toyota şi Lexus, vânzările de vehicule hibride (petrol-electric) au urcat cu 32,1%, la 3,59 milioane de unităţi. De asemenea, compania a beneficiat de pe urma deprecierii yenului, care a majorat profitul operaţional cu 685 miliarde de yeni. Vehiculele electrice pe baterii au reprezentat doar 1% din vânzările globale ale Toyota, sau aproximativ 116.500 unităţi, sub ţinta anunţată iniţial, de 202.000 EV. În acest an fiscal obiectivul este de a vinde 171.000 EV.

Pentru actualul an fiscal, compania se aşteaptă să vândă pe plan global 10,95 milioane de vehicule, un declin de 1,3% faţă de anul precedent.

În acest an, Toyota intenţionează să investească 1.700 miliarde de yeni în domenii ca inteligenţa artificială şi software.