Toyota și-a prezentat planurile și a anunțat 30 de modele cu emisii zero până în 2030. Compania rămâne în dubii privind electrificarea completă a gamei

toyota bz4x Sursa foto: Toyota

Toyota Motor Corp va investi circa 35 de miliarde de dolari pentru a a dezvolta o gamă de vehicule electrice cu baterie (BEV), deoarece caută să exploateze o piață în creștere pentru mașini cu zero emisii. Investițiile totale se vor ridica la 70 de miliarde de dolari, și vor îngloba și producția de modele hibrid, dar și de baterii și rețele de încărcare.

Dar cel mai mare producător de automobile din lume, care este relativ întârziat la producția de mașini complet electrice, a declarat că se așteaptă ca vânzările anuale de BEV-uri să ajungă la doar 3,5 milioane de vehicule până la sfârșitul deceniului, sau aproximativ o treime din vânzările actuale de vehicule, scrie Reuters.

Aceasta este mai puțin decât rivalii mai mari, cum ar fi producătorul auto nr. 1 din Europa, Volkswagen, care a prezis în iulie că jumătate dintre vânzările sale globale de vehicule vor fi mașini alimentate cu baterii până la acea dată.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

De asemenea, decizia Toyota vine în contextul în care firmele de automobile tradiționale preiau din ce în ce mai mult modelul Tesla, care a devenit cel mai valoros producător de automobile în acest an. Valoarea de piață a Tesla a atins peste o mie de miliarde de dolari în octombrie, depășind valoarea combinată a Toyota, VW, Daimler, Ford și General Motors.

Vorbind la o conferință de presă la Tokyo, înconjurat de mai mult de o duzină de modele BEV planificate, CEO-ul Toyota, Akio Toyoda, a declarat că producătorul urmărește în continuare o strategie de reducere a emisiilor de dioxid de carbon, care include și mașini hibride și vehicule alimentate cu hidrogen.

„Vrem să lăsăm tuturor oamenilor de ales și, mai degrabă decât pe unde sau pe ce ne vom concentra, vom aștepta puțin mai mult până când înțelegem încotro se îndreaptă piața”, a spus Toyoda.

Planul companiei sale de a introduce o gamă completă de 30 de BEV până în 2030 depășește cele 15 modele despre care Toyota a declarat anterior că ar fi disponibile până în 2025. Producătorul auto japonez a mai spus marți că plănuiește să investească 2 trilioane de yeni în producția de baterii până în 2030, în creștere față de cei 1,5 trilioane de yeni anunțați mai devreme.

Această investiție include 1,29 miliarde de dolari pentru o nouă fabrică de baterii din Carolina de Nord, care va începe producția în 2025.

Vehiculele electrice reprezintă încă doar o mică parte din vânzările de mașini, dar piața crește rapid, noile înmatriculări au crescut cu 41% în 2020, chiar dacă piața globală de mașini s-a contractat în acel an.

În noiembrie, Toyota a refuzat să se alăture unui angajament semnat de șase mari producători de automobile, inclusiv GM și Ford, de a elimina treptat mașinile cu combustibili fosili până în 2040. Compania a susținut că nu toate părțile lumii vor fi pregătite să treacă la mașini ecologice până atunci.

Pe lângă mașinile electrificate, Toyota dezvoltă și motoare cu ardere internă care funcționează cu hidrogen. Toyoda a spus că tehnologia ar putea ajuta la salvarea unora dintre cele 5,5 milioane de locuri de muncă din Japonia, permițând companiei auto să mențină lanțurile de aprovizionare care ar dispărea odată cu trecerea completă la mașinile electrice.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: