Toyota va investi circa 14 miliarde de dolari în dezvoltarea bateriilor până în 2030, creșterea acumulatorilor în stare solidă și a pachetelor de putere litiu-ion de generația următoare, în încercarea de a reduce emisiile și de a oferi o viață suplimentară vehiculelor hibride, ca răspuns la criticile privind mașinile electrice. De altfel, Toyota a arătat reținere în dezvoltarea de mașini electrice, și s-a concentrat pe hibrizi, primul de pe piață fiind celebrul Prius.
Directorii, care au prezentat planurile au declarat că cel mai mare producător de automobile din Japonia se așteaptă să reducă costul bateriilor la jumătate în a doua jumătate a acestui deceniu.
„Toyota este încă pe drumul cel bun pentru a dezvolta baterii în stare solidă până în 2025”, a declarat directorul tehnologic Masahiko Maeda, adăugând că anul trecut a început testarea unui prototip funcțional.
Între timp, Toyota așteaptă câștiguri suplimentare de la o structură nou dezvoltată pentru bateriile de hidrură de nichel-metal de generație mai veche. Această așa-numită structură bipolară permite dublarea densității de putere și a fost montată în această vară în hibridul compact Toyota Aqua reproiectat.
Bateria care va fi utilizată în viitorul crossover complet electric Toyota, bZ4X, va putea să-și mențină 90% din performanța bateriei după un deceniu de utilizare, a anunțat Toyota.
BZ4X va realiza o reducere de 30% a costurilor prin utilizarea de materiale și structuri mai puțin costisitoare și printr-o reducere a cantității de energie pe care vehiculul o consumă efectiv. Toyota își propune să se bazeze pe acest lucru prin reducerea costurilor bateriei cu încă 50% până în 2030, comparativ cu bZ4X.
Investind 13,7 miliarde de dolari în dezvoltarea bateriilor până în 2030, Toyota dorește să asigure o rezervă de baterii de 200 gigawatt-oră până la sfârșitul deceniului.
Toyota intenționează să vândă 8 milioane de vehicule electrificate în 2030, inclusiv 2 milioane de vehicule cu baterie electrică și cu hidrogen.