Toyota va investi circa 14 miliarde de dolari în dezvoltarea bateriilor până în 2030, creșterea acumulatorilor în stare solidă și a pachetelor de putere litiu-ion de generația următoare, în încercarea de a reduce emisiile și de a oferi o viață suplimentară vehiculelor hibride, ca răspuns la criticile privind mașinile electrice. De altfel, Toyota a arătat reținere în dezvoltarea de mașini electrice, și s-a concentrat pe hibrizi, primul de pe piață fiind celebrul Prius.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Directorii, care au prezentat planurile au declarat că cel mai mare producător de automobile din Japonia se așteaptă să reducă costul bateriilor la jumătate în a doua jumătate a acestui deceniu.
„Toyota este încă pe drumul cel bun pentru a dezvolta baterii în stare solidă până în 2025”, a declarat directorul tehnologic Masahiko Maeda, adăugând că anul trecut a început testarea unui prototip funcțional.
Între timp, Toyota așteaptă câștiguri suplimentare de la o structură nou dezvoltată pentru bateriile de hidrură de nichel-metal de generație mai veche. Această așa-numită structură bipolară permite dublarea densității de putere și a fost montată în această vară în hibridul compact Toyota Aqua reproiectat.
Bateria care va fi utilizată în viitorul crossover complet electric Toyota, bZ4X, va putea să-și mențină 90% din performanța bateriei după un deceniu de utilizare, a anunțat Toyota.
BZ4X va realiza o reducere de 30% a costurilor prin utilizarea de materiale și structuri mai puțin costisitoare și printr-o reducere a cantității de energie pe care vehiculul o consumă efectiv. Toyota își propune să se bazeze pe acest lucru prin reducerea costurilor bateriei cu încă 50% până în 2030, comparativ cu bZ4X.
Investind 13,7 miliarde de dolari în dezvoltarea bateriilor până în 2030, Toyota dorește să asigure o rezervă de baterii de 200 gigawatt-oră până la sfârșitul deceniului.
Toyota intenționează să vândă 8 milioane de vehicule electrificate în 2030, inclusiv 2 milioane de vehicule cu baterie electrică și cu hidrogen.