Transportatorii cer construirea unui pod nou peste Dunăre spre Bulgaria. Guvernul de la Sofia propune de un deceniu noi poduri cu România

TIR-uri, tiruri, coada tiruri, cereale ucraina, portul constanta, camioane, port sud agigea Foto: G4Media

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România solicită construirea unui pod nou peste Dunăre şi accelerarea lucrărilor la cel existent de la Giurgiu – Ruse, potrivit Agepres. Reamintim că și guvernul bulgar cere constant României construirea de noi poduri peste Dunăre, dar nici un proiect concret nu a demarat.

“UNTRR solicită construirea unui pod nou peste Dunăre şi accelerarea lucrărilor la cel existent, pentru a nu bloca transportatorii români deja afectaţi de timpii mari de aşteptare la frontieră şi de practicile discriminatorii ale autorităţilor bulgare”, se menţionează în comunicat.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România atrage atenţia asupra impactului semnificativ pe care îl vor avea lucrările de reparaţii anunţate la Podul Prieteniei (Giurgiu – Ruse) asupra transportatorilor rutieri români şi asupra economiei naţionale.

“Conform celei mai recente comunicări a CNAIR, începând de astăzi, 10 iulie 2024, vor începe lucrările de reparaţii pe partea bulgară a Podului Prieteniei. Pe perioada lucrărilor, circulaţia autovehiculelor se va desfăşura alternativ pe câte o bandă, temporizat la trei minute, iar Inspectoratul Teritorial al Poliţiei de Frontieră Giurgiu a anunţat că lucrările vor dura aproximativ 730 de zile, adică 2 ani. Podul actual Giurgiu – Ruse a fost construit acum 70 de ani în 2 ani şi 3 luni cu tehnologia de atunci, iar acum durează 2 ani doar reparaţii la jumătate din pod! Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR solicită demararea unui pod nou rutier cu 2 benzi/sens şi feroviar peste Dunăre”, spun transportatorii.

UNTRR subliniază că închiderea unei benzi pentru reparaţii pe partea bulgară a Podului dintre Giurgiu şi Ruse pentru o perioadă de doi ani va afecta semnificativ activitatea operatorilor de transport rutier români, care deja se confruntă cu timpi mari de aşteptare la trecerea frontierei bulgaro-române.

“Industria transporturilor rutiere a pierdut peste 19,1 miliarde de euro între 2012 şi 2023, numai din cauza timpilor mari de aşteptare la frontierele interne UE ale României cu Bulgaria şi Ungaria. Impactul pierderilor este covârşitor, cu atât mai mult cu cât transporturile reprezintă principalul exportator de servicii al României, cu o valoare totală a serviciilor de transport
de 7,81 miliarde de euro anul trecut. Transportatorii români se confruntă deja cu timpi de aşteptare de 20-36 de ore la intrarea din Bulgaria, cu maxime de 3 zile. UNTRR a atras atenţia în numeroase rânduri asupra faptului că autorităţile bulgare creează bariere împotriva liberei circulaţii pe teritoriul pieţei unice, utilizând diverse metode pentru a obţine avantaje economice în defavoarea României. De exemplu, şoferii români sunt discriminaţi în parcările de camioane din Ruse şi Vidin, plătind tarife de peste trei ori mai mari decât cele plătite de şoferii bulgari şi aşteptând în parcare chiar şi 30 de ore, în timp ce transportatorii rutieri bulgari sunt lăsaţi să treacă frontiera”, susţin reprezentanţii UNTRR.

Aceştia reamintesc că UNTRR a solicitat, încă din iulie anul trecut, demersuri urgente “împotriva practicilor abuzive şi discriminatorii” ale operatorului parcării de camioane construite la Ruse cu sprijinul autorităţilor bulgare, contrar obiectivelor comune de aderare ale României şi Bulgariei la spaţiul Schengen.

Totodată, transportatorii români semnalează că ritmul lent al lucrărilor de reparaţii pe partea bulgară la Podul Giurgiu -Ruse, estimat la doi ani, le poate afecta şi mai grav situaţia, riscând penalizări şi pierderea unor contracte importante din cauza timpilor mari de aşteptare şi blocajelor la frontiera bulgaro-română.

UNTRR solicită să se lucreze continuu 24/7 pentru reparaţiile la Podul Prieteniei (Giurgiu – Ruse) cât timp sunt întreruperi de trafic şi nu ca la ultimele lucrări, când partea bulgară lucra de luni până vineri, între orele 8:00-16:00, şi să nu se întrerupă traficul dacă nu este necesar, când se intervine la structura metalică.

“Semnalăm problemele suplimentare generate de programarea reparaţiilor la Podul Giurgiu-Ruse în perioada concediilor, când se înregistrează în mod obişnuit o creştere a valorilor de trafic pentru autoturisme şi mijloacele de transport persoane în Punctul de Trecere a Frontierei Giurgiu, tranzitate zilnic de peste 6.000 autoturisme şi 22.000 de persoane atât pe sensul de intrare cât şi pe sensul de ieşire din ţară. În acelaşi timp, semnalăm că Podul Prieteniei este tranzitat zilnic de 1.400 de camioane pe fiecare sens, sau 2.800 de camioane pe ambele sensuri. În prezent, există traversări cu bacul/ferry la Zimnicea, Bechet, Turnu Măgurele, Călăraşi şi se va deschide şi cel de la Giurgiu (Ostrovul Mocănaşul), însă accesul camioanelor de 40 t este dificil la unele dintre aceste treceri, pentru că drumurile nu sunt reabilitate, iar capacitatea acestor bacuri/ferry este limitată la maximum 200 de camioane/24h, dacă se operează cu bacuri de 18 camioane, sau de 70 de camioane/24h, dacă se operează cu bacul/ferry de 6 camioane, cu traversare la fiecare 2 ore, dar nu în intervalul orar de la miezul nopţii până la 5 sau 6 dimineaţa. De asemenea,
drumul din Bulgaria de la Calafat – Vidin către Sofia este unul dificil”, se mai menţionează în comunicat.

Potrivit reprezentanţilor UNTRR, deşi Guvernul României a aprobat pe 28 iunie 2024 o Hotărâre privind deschiderea punctului internaţional de trecere a frontierei de stat Giurgiu (România) – Ruse (Republica Bulgaria) II, în regim de bac cu program de lucru permanent, de la ora 00:00 la ora 24:00, pentru transportul de vehicule cu motor şi pasageri, această
măsură nu va rezolva blocajul care se va crea din 10 iulie 2024, după aplicarea restricţiilor de circulaţie.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise – operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.

Comentarii

  1. Nu ați înțeles că nu se dorește construirea unui nou pod, sau autostrăzi pe frontiera de sud cu Bulgaria. Toate eforturile se concentrează în Transilvania pe frontiera cu Ungaria. Acolo se construiesc autostrăzi și Dx-uri. Pe toată granița de sud nu există niciun sf sau proiect de construcție a vreunei autostrăzi sai Dx, deci să nu ne mirăm de ce sunt mult mai puține investiții în facilități industriale în sud și în est față de vest, că acolo s-au făcut drumuri și infrastructură.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.