O nouă analiză realizată de Greenpeace a întocmit un clasament al accesibilității transportului public în 30 de țări europene, iar concluzia este că în cele mai multe state prețurile sunt exagerat de mari, scrie EU Observer, potrivit Rador.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

În afară de Luxembourg și Malta, unde transportul public e gratuit, doar Austria, Germania și Ungaria au introdus la nivel național abonamente relativ accesibile, care costă mai puțin de 3 euro pe zi, arată datele publicate joi.

Bulgaria, Croația, Grecia și Norvegia sunt la coada clasamentului, iar Dublin, Londra, Paris și Amsterdam sunt ultimele în clasamentul capitalelor, oferind abonamente mai scumpe de 2,25 euro pe zi. La Amsterdam, de exemplu, prețul unui abonament anual e de 1.001 euro.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Cam două treimi din țările examinate nu au deloc abonamente pe termen lung la nivel național. Raportul a luat în colimator și impozitarea transportului public, supus în medie unui TVA de 11%, ceea ce, scriu cercetătorii, e „mai mult decât la multe servicii elementare”.

Șase state UE – România, Bulgaria, Estonia, Slovacia, Croația și Ungaria – impozitează serviciile de transport la nivel maxim, în frunte cu Ungaria (27%).

„Transportul public accesibil constituie o necesitate, însă multe guverne îl tratează ca și cum ar fi un bun de lux”, a declarat responsabila Greenpeace pentru transporturi în UE, Lorelei Limousin.

Ea a subliniat că biletele de avion pentru zboruri internaționale sunt scutite de TVA și kerosenul este de asemenea neimpozitat. Eliminarea TVA-ului pentru serviciile de transport cu autobuze și trenuri ar fi o cale ușoară de a-i determina pe oameni să folosească automobilul mai puțin, conchide raportul, dar Limousin susține că e nevoie de și mai mult. /…/

„Guvernele trebuie să introducă «abonamente climatice» simple și accesibile pentru transportul public pentru a diminua cheltuielile populației și a reduce utilizarea petrolului care ne împinge planeta spre catastrofă climatică”, a declarat Limousin, care propune ca aceste servicii să fie plătite prin impozitarea formelor poluante de transport și ca scutirile fiscale pentru zboruri internaționale și combustibil de avioane să fie eliminate.