Tren metropolitan la Cluj: Proiectul va fi discutat în ședință de Consiliu Local/ Acesta ar urma să fie implementat în decurs de 4 ani

Tren metropolitan şi Metrou Cluj Primăria Cluj Napoca

Proiectul trenului metropolitan revine la ultima ședință extraordinară din mandatul actualului Consiliu Local, așa cum a anunțat deja primarul Emil Boc, transmite Actualdecluj.ro.

Potrivit studiului de fezabilitate, valoarea totală a investiției este de peste 231 de milioane de euro. Proiectul ar urma să fie implementat în 4 ani ,pe un buget multianual. Primăria a anunțat că mizează pe fonduri europene.

Trenul metropolitan ar urma să aibă un parcurs de 48,8 kilometri, de la Gârbău, prin Cluj-Napoca, până la Bonțida. Traseul ar urma să fie deservit de 7 garnituri de tren, fiecare cu câte 420 de locuri. Acestea ar urma să circule la intervale de 30 de minute între orele 06:00 și 19:00, iar după ora 19:00 și până la 22:00, frecvența va scădea la un tren pe oră. Proiectul implică înființarea unui serviciu de transport pe cale ferată, pe parcusul amintit, de către Primărie și parteneriat cu Companie de Căi Ferate. Consilierii locali urmează să discute la ședința din 22 octombrie două proiecte de hotărâre pentru proiectul trenului metropolitan.  Primarul Emil Boc a anunțat deja că proiectul trenului va fi depus pentru accesarea de fonduri europene, după aprobarea respectivelor proiecte. Este vorba despre aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai proiectului și despre constituirea parteneriatului dintre Municipiul Cluj-Napoca în nume propriu și în numele UAT-urilor Apahida, Baciu, Jucu, Bonțida și Gârbău, cu Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA pentru implementarea proiectului de tren metropolitan și aprobarea protocolului de implementare a proiectului.

Analize Economedia

retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice
automotive foto 2
Victor Moraru si Marian Neacsu
oameni bagaje
multime, oameni, populatie, demografic, trecere de pietoni
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
bani, lei, finante, bancnote
bani, lei, finante, bancnote, bani numarati, impozit, taxe
Vladimir Putin, Xi Jinping, presedinte, rusia, china, moscova, kremlin, beijing, presedinte, china, rusia
bani, finante, lei, financiar, deficit
Gameloft Romania Cluj Napoca
onrc, registrul comertului
onrc, registrul comertului
Jerome Powell, FED
sticle vin
turism calatorii bani
Euro bani fonduri cheltuieli risipă fraude
bani, lei, finante, bancnote, bani numarati
Borhanci_Bazin-de-inot_01
Luca
onrc, registrul comertului
Pod Argeș Grădiștea București Giurgiu
bani, finante, lei, financiar, deficit
aeroport iasi plecari

Potrivit studiului de fezabilitate, aflat pe masa Consiliului Local la ședința extraordinară din 22 octombrie valoarea totală a investiției este estimată la 1.149.916.114,67 lei (inclusiv TVA), echivalentul a 231.027.467,09 euro. Din acest total, costurile de construcție și montaj (C+M) ajung la 348.109.393,83 lei, adică aproximativ 69.937.998,52 euro. Proiectul ar urma să fie finanțat prin Fonduri Europene Nerambursabile, alocări din bugetul de stat prin Ministerul Transporturilor, precum și contribuții din partea bugetelor locale ale municipiului Cluj-Napoca și comunelor Gârbău, Baciu, Apahida, Jucu și Bontida.

Eșalonarea cheltuielilor este prevăzută pe o durată de trei ani:

Anul 1: 302.108.323,78 lei (60.696.010,72 euro), reprezentând 26% din investiție;

Anul 2: 457.244.861,79 lei (91.864.198,54 euro), reprezentând 40% din total;

Anul 3: 390.562.929,10 lei (78.467.257,83 euro), acoperind 34% din valoarea investiției.

Proiectul ar urma să fie făcut  în 48 de luni, împărțite astfel: 12 luni pentru procedurile de licitație și alte 36 luni pentru proiectare și execuția lucrărilor.

Detalii despre proiect: AICI.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.